یک مقام ارشد کنفدراسیون فوتبال آفریقا (CAF) از نامزدی مراکش برای کسب میزبانی رقابت های جام جهانی 2026 خبر داد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ،آماجو پینیک از  اعضای کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آفریقا و رئیس فدراسیون فوتبال نیجریه از نامزدی مراکش برای کسب میزبانی جام جهانی 2026 خبر داد و گفت آفریقا از این کشور برای پیروزی در این رقابت حمایت خواهد کرد.


پینیک گفت: به من خبر داده شده مراکش می خواهد برای کسب میزبانی جام جهانی 2026 نامزد شود و کنفدراسیون فوتبال آفریقا 100 درصد از این کشور حمایت خواهد کرد.اگر آنها پیشنهاد میزبانی خود را ارائه نکنند تعجب خواهم کرد.اما فکر می کنم آنها این کار را خواهند کرد.
وی افزود: مراکش کشوری است که می تواند جام جهانی را برگزار کند. شبکه خوبی از جاده ها دارد و عملا از همه چیز برخوردار است، آنها بسیار مهمان نواز هستند.
اگر آنها بخواهند جام جهانی را برگزار کنند،کنفدراسیون فوتبال آفریقا 100 درصد از آنها حمایت خواهد کرد."


جیانی اینفانتینو رئیس فیفا نیز پیش از این گفته بود مراکش "زیرساخت ها و ظرفیت سازمانی" مورد نیاز برای میزبانی مسابقات جام جهانی را دارد.
مراکش در رقابت برای کسب میزبانی جام های جهانی 1994، 1998، 2006 و 2010 ناکام مانده است.


در صورت قطعی شدن نامزدی مراکش تنها رقیب تایید شده این کشور، آمریکا ،کانادا و مکزیک است که به عنوان میزبان مشترک وارد این رقابت ها خواهند شد.
شایعات حاکی از آن است که کلمبیا هم قصد نامزدی برای میزبانی جام جهانی 2026 را دارد.
رئیس فدراسیون فوتبال نیجریه در ادامه گفت: "مراکش اکنون دارای رهبرانی است که برای توسعه فوتبال مشتاق و هیجان زده هستند. آخر هفته ( شنبه) آنها میزبان سوپرجام فرانسه بین پاریس سن ژرمن و موناکو هستند.

"آنها جام باشگاه های جهان را در سال های 2013 و 2014 میزبانی کرده اند."

تصمیم نهایی پیرامون میزبانی مسابقات  جام جهانی 2026 ماه مه سال 2020 اتخاذ خواهد شد.
گفتنی است ،جام جهانی 2026 با حضور 48 کشور جهان برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

مراکش میزبانی جام جهانی را می خواهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار