رئيس کنفدراسیون فوتبال منطقه کونکاکاف از برگزاری مشترک جام جهانی 2026 در سه کشور ایالات متحده، کانادا و مکزیک استقبال کرد.

 ویکتور مونتاگلیانی  رئیس کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی ،مرکزی و حوزه دریای کارائیب با استقبال از طرح  میزبانی مشترک جام جهانی 2026از سوی سه کشور ایالات متحده، کانادا و مکزیک گفت برای میزبانی مشترک "درها باز است".
جیانی اینفانتینو رئيس فیفا می گوید که فدراسیون های فوتبال جهان '' به شدت طرفدار '' افزایش تیم های جام جهانی به 48 تیم هستند، تغییر ساختاری که ممکن است در مسابقات 2026 اجرا شود.
پس از جام جهانی 2002  که به میزبانی ژاپن و کره جنوبی برگزار شد ،دیگر هیچ دوره ای  در بیش از یک کشور برگزار نشده است.
ایالات متحده آمریکا سال 1994 ،جام جهانی فوتبال را برگزار کرد اما برای  کسب جام جهانی 2022 در دور نهایی مقابل قطر شکست خورد.
و حالا مونتاگلیانی، رئيس کونکاکاف و اتحادیه فوتبال کانادا، معتقد است هیچ دلیلی وجود ندارد که منطقه کونکاکاف برای برگزاری یک تورنمنت موفق گرد هم نیایند و با هم متحد نشوند.
او که چهارشنبه در کنفرانس بین المللی ورزشی دوبی کنار اینفانتینو صحبت می کرد، گفت: فرصتی برای یک پیشنهاد مشترک وجود دارد، من فکر می کنم که برای این کار درها باز است.
من این مسئله را چالش نمی بینم و فکر می کنم هر دولتی، چه در غرب ، چه کشور خودم کانادا، و یا  دولت مکزیک، حامی رویدادی مانند جام جهانی خواهند بود.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار