مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: از ابتدای امسال برای هفت اقامتگاه بوم‌گردی برنامه‌ریزی خوبی انجام داده ایم که پنج واحد آن در شرف فعالیت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان پیش امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه 1 (شهرستان کهنوج)با اشاره به اینکه جنوب کرمان از مناطق فوق‌العاده جذاب در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است؛ گفت: شهرستان کهنوج در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارای پتانسیل و ظرفیت های زیادی است.
وی افزود: در حوزه گردشگری شهرستان کهنوج متاسفانه اقامتگاه برای مسافران وجود نداشت که با اقدامات صورت گرفته نخستین هتل‌آپارتمان آن در شرف افتتاح که اکنون دارای 70 درصد پیشرفت فیزیکی است.
وفایی با اشاره به اهمیت اقامتگاه‌های بوم‌گردی در حوزه گردشگری تصریح کرد: طی پارسال متقاضی چندانی در زمینه راه‌اندازی اقامتگاه ‌های بوم‌‌گردی در کهنوج نداشتیم، اما از ابتدای امسال برنامه‌ریزی خوبی انجام و برای هفت اقامتگاه بوم‌گردی برنامه اقدام کردیم که پنج واحد آن در شرف فعالیت است.
وی گفت: تعریف محور گردشگری برای جنوب استان در راستای رونق گردشگری لازم است، اما این محور باید مبتنی بر برنامه و کارهای کارشناسی ایجاد شود.

وفایی با اشاره به اینکه قلعه کهنوج یکی از قلعه های مهم این شهرستان است ، افزود: این قلعه آسیب های زیادی دیده است اما مرمت آن را آغاز کرده ایم و مجتمع اقامتی، رفاهی در کنار این قلعه احداث می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: امسال برنامه داریم تا رالی جنوب و کویر را در راستای معرفی جنوب استان کرمان برگزار کنیم و در راستای جشنواره‌های معرفی مناطق گردشگری در نیمه دوم امسال به شهرستان کهنوج می‌پردازیم.
وفایی یادآورشد: در حوزه صنایع دستی شرکتی وابسته به میراث فرهنگی را به استان کرمان دعوت کردیم که محصولات صنایع دستی را تضمین شده خریداری می‌کنند و نخستین حرکت را هفته قبل آغاز کرده ایم.
انتهای پیام/ی

برنامه ریزی برای 7 اقامتگاه بوم گردی در کهنوج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار