مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: تعداد پروژه های این اداره کل در سال جاری با 27 درصد رشد نسبت به سال گذشته به 62 پروژه رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمود وفایی افزود: هفت پروژه میراث فرهنگی استان کرمان مربوط به سرمایه گذاری و برای توسعه زیرساخت های گردشگری بسیار مهم است.
وی با اشاره به این مطلب که 87 درصد یا 53 پروژه از پروژه های امسال توسط سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرایی می شود، ادامه داد: 46 پروژه در قالب مثلث توسعه اقتصادی برای توسعه زیرساخت های گردشگری در استان کرمان تعریف شده است.
وفائی ادامه داد: بیش از 40 میلیارد تومان حجم ریالی برای مرمت آثار تاریخی استان کرمان هزینه شده و در حوزه مرمت آثار در قیاس با همه استان های کشور اول هستیم و در سال 94 و 95 بیشترین حجم ریالی که خارج از اعتبارات دولتی بوده در این بخش هزینه شده است.
وی گفت: توسعه اقامتگاه های بوم گردی روستایی به عنوان یک مدل بسیار خوب و موفق با همراهی مجموعه مدیریتی استان به خوبی انجام شده است.
وی بیان کرد: سال گذشته بیش از 110 اقامتگاه بوم گردی در استان کرمان ایجاد شده و امسال نیز برای احداث حداقل 50 مورد برنامه ریزی کرده ایم.
وفایی گفت: یکی از نیازها و ضرورت های اساسی استان کرمان با وجود همه کارهای خوب انجام شده، معرفی این استان در داخل و خارج از کشور است و متاسفانه از این حیث خیلی عقب هستیم و نتوانسته ایم حجم کارهای خوب را معرفی کنیم.
وی افزود: برنامه مفصل بازاریابی و تبلیغات از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تدوین شده و انتظار است که در اعتبارات امسال مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام/ی

رشد27 درصدی پروژه های میراث فرهنگی کرمان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار