بجنورد؛

آغاز نصب سامانه سپهتن در خراسان شمالی

سامانه سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد حمل و نقل عمومی) در ناوگان سواری کرایه و تانکرهای حمل سوخت در استان ره اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت : بر اساس قانون، رانندگان ناوگان سواری کرایه و تانکرهای حمل سوخت مکلف هستند نسبت به نصب سامانه سخت افزاری سپهتن بر روی ناوگان خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نصب این سامانه سخت افزاری از اول مهرماه در سراسر کشور آغاز می شود افزود: از پایان آبان ماه امسال، ناوگان فاقد این سامانه اجازه تردد و فعالیت در جاده ها را ندارد و با آنها برخورد می شود.

به گفته وی اکنون ناوگان اتوبوسی استان به سامانه سپهتن مجهز است که می تواند اطلاعات مختلف هم چون میزان سرعت و رفتار راننده را در مسیر حرکت رصد کند و تخلف هایی چون سرعت غیرمجاز و یا ساعت کار غیرمجاز را شناسایی و به پاسگاه ها مخابره کند.

بدیعی مقدم افزود: سامانه سپهتن در تلاش است تا ایمنی تردد در جاده ها را ارتقا دهد  و سفرها با ناوگان عمومی با کمترین مشکل انجام شود .

وی با بیان اینکه تمام اتفاقات در مسیر راه تحت کنترل این سامانه است گفت: با راه اندازی این سامانه دیگر نیازی به توقف رانندگان در پلیس راه ها و بررسی مدارک راننده نیست و بر این اساس زمان سفر ها نیز به میزان محسوسی کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/آ

ایمنی تردد در جاده ها با استفاده از سامانه سپهتن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.