مدیر دفتر امور میوه‌های گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: به دلیل خسارات سنگین به نخلداران شرق استان، بیمه ترجیهی به محصول خرمای شرق استان اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، پیمان جلالی امروز در حاشیه ی بازدید از نخلستان های خسارت دیده ریگان افزود: افزایش دما و رطوبت پایین چند سالی است که موجب خسارت به محصول خرمای شرق استان شده است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی در استان کرمان موجب خشکیدگی خوشه‌های خرما و خسارت به نخلداران ریگانی شده است.

جلالی با اشاره به بازدید امروز اکیپی از کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی و صندوق بیمه محصولات کشاورزی کشور از نخلستان‌های خسارت دیده شرق استان کرمان، تصریح کرد: 50 درجه خرمای کشور تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی است و 70 درصد محصول خرمای استان نیز تحت پوشش بیمه قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه خرمای مضافتی در استان کرمان سالانه دچار خسارت می‌شود، بیمه‌ی ترجیهی به خرمای مضافتی اختصاص می‌یابد تا جبران خسارت نخلداران شرق استان شود.

مدیر دفتر امور میوه‌های گرمسری وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: بر این اساس، بیمه با قرار دادن بیمه‌های پوششی به نفع باغداران کمک می‌کند.

جلالی گفت: کارهای تحقیقاتی در کنار بیمه محصولات در شرق استان کرمان آغاز شده که یکی از پروژه‌ها در شهرستان فهرج و شهرستان‌های شرقی استان کرمان به مدت سه ماه در حال انجام است.

وی به نخلداران ریگانی توصیه‌ کرد: نسبت به مرطوب کردن باغات، پوشش مناسب و توصیه‌های فنی اقدام کنند تا شاهد کاهش خسارت به نخلداران باشیم.

جلالی افزود: استان کرمان در زمینه تولید خرما رتبه نخست را در کشور دارد و هفت استان کشور تولید خرما را انجام می‌دهند که 10 رقم خرما را تولید می‌کنند.

یادآور می شود: توفان‌های شدید شن، گرمای زیاد و ریزگردها، امسال 30 تا 100 درصد به نخلستان‌های شهرستان ریگان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/ب

اختصاص بیمه ترجیهی به محصول خرمای استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار