۱۶ هزار مازندرانی در  طرح کارورزی نام نویسی کردند که از این تعداد ۸ هزار نفر واجد شرایط هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، اصغری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران گفت: دوره های آموزشی در رسته IT و ICT و دوره آموزشی تولید صنعتی ژل رویال در رسته زنبورداری برای نخستین بار در سطح کشور در قالب طرح تکاپو برگزار می شود.

 

وی افزود: توانمندسازی نیروی انسانی در طرح تکاپو از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

 

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران با اشاره به آمار بالای بیکاری در مازندران گفت: با راه اندازی طرح کارورزی مشوق های حمایتی در اشتغالزایی ویژه بیکاران فراهم شده است.

 

اصغری طرح کارورزی را ویژه مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی بیان کرد و افزود: افراد محدوده سنی ۲۳ تا ۳۳ سال می‌توانند رایگان در سامانه کارورزی ثبت نام کنند.

 

وی گفت: تفاهم نامه هایی در راستای اشتغالزایی با دستگاههای اجرایی از قبیل نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، محیط زیست، شیلات و منابع طبیعی منعقد شد.

 

اصغری با تأکید بر ضرورت توجه به اشتغال روستایی افزود: با همکاری دفتر امور روستایی استانداری تدوین شناسنامه اشتغال روستاها و طرح های هر روستا یک محصول و مشاغل خانگی در حال پیگیری است.

 

وی گفت: طبق قانون باید اقدامات لازم جهت ایجاد و یا تکمیل بازارچه های محلی و موقت برای صاحبان مشاغل خانگی جهت عرضه محصولات انجام شود که در تعداد اندکی از شهرستانها انجام شده است.

 

انتهای پیام/آ

نام نویسی مازندرانی های جویای کار در طرح کارورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار