عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) گفت: وجود قرابت دیپلماتیکی، مذهبی و فرهنگی بین دو کشور، ایران را بهترین گزینه برای گسترش روابط اقتصادی عراق بدل کرده است.

ایران بهترین گزینه برای گسترش روابط اقتصادی عراقحجت الله عبدالملکی اقتصاددان و عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی ایران و عراق پس از شکست داعش، اظهار داشت:کشورهای همسایه ظرفیت‌های بسیاری از جهت اقتصادی دارند حتی کم ظرفیت‌ترین آن‌ها موجب ایجاد فرصت‌های بسیاری برای یکدیگر می‌شوند.


عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق(ع) بیان کرد: فرصت‌های موجود در روابط اقتصادی ایران و عراق موجب گسترش بازار، خدمات فنی و فناوری، انتقال فناوری، بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری دو کشور می‌شود.


عبدالملکی بیان کرد: جنگ با گروهک تروریستی تکفیری داعش در عراق منجر به تخریب زیرساخت‌های این کشور و نیاز به بازسازی دوباره این زیرساخت‌ها شده است.


استاد دانشگاه امام صادق(ع) با تأکید بر اینکه تمام نیازهای فنی و اقتصادی مورد احتیاج کشور عراق در ایران وجود دارد، گفت: وجود قرابت دیپلماتیکی، مذهبی و فرهنگی بین دو کشور، جمهوری اسلامی ایران را بهترین گزینه برای گسترش روابط اقتصادی عراق بدل کرده است.

عبدالملکی با اشاره به تخریب شهر موصل از سوی داعش گفت:کشورمان امکان بازسازی زیرساخت‌های شهر موصل و گسترش روابط اقتصادی به موجب آن را دارد.

انتهای پیام/

بازسازی موصل و فرصت‌های اقتصادی برای سرمایه‌گذاران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار