مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کرمان از مشارکت جدی این اداره کل در پروژه احیای صنعت شالبافی خبر داد و گفت: این کار را تا رسیدن به تولید انبوه و صادرات به بازارهای جهانی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی میرزایی در نشست طرح احیای صنعت شالبافی کرمان، ساخت دستگاه جدید شالبافی با بهره وری بالا و کیفیت مناسب را از نقاط قوت شرکت کرمان مجازی دانست و افزود: در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال، اداره کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری مصمم به مشارکت جدی در پروژه احیای صنعت شالبافی است.

وی خاطرنشان کرد: گامی که کرمان مجازی برای احیای صنعت شالبافی برداشته، در جهت توسعه استان، اشتغال زایی و حفظ فرهنگ اصیل کرمانست که دهه های متمادی به دست فراموشی سپرده شده بود و هم اکنون با ایده استاندار احیا شده است.
میرزایی تصریح کرد: در این مسیر قرار است بهزیستی، کمیته امداد و صندوق کارآفرینی امید نیز مسئولیت هایی داشته باشند و معرفی مددجو و تامین تسهیلات ارزان قیمت از جمله این مسئولیت هاست.
وی با اشاره به اینکه در زمینه توسعه ی این صنعت در سایر نقاط استان و هم چنین فروش محصول تولیدی نیز از معین های اقتصادی استان کمک خواهیم گرفت، یادآور شد: خوشبختانه امروز با فضایی که در استان حاکم است شرکت های بزرگ اقتصادی به رونق کسب و کارهای کوچک و کم هزینه و انجام مسئولیت های اجتماعی خود بیش از گذشته روی آورده اند و این اقدامی است که استان کرمان را به عنوان یک استان الگو و نمونه مطرح ساخته است.


مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری کرمان با بیان این که برای احیای صنعت شالبافی از هیچ همکاری مضایقه نخواهیم کرد، گفت: نگاه ما به این محصول، نگاهی صادرات محور است و با قابلیت ها و ظرفیت هایی که در استان وجود دارد، از جمله کارخانه کرک بافت که به تازگی احیا شده، می توانیم زنجیره ی تولید تا بازار مصرف را تکمیل کنیم.
وی افزود: در کرمان سه هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد و احیای صنعت شالبافی می تواند به اشتغال و درآمد زایی و رونق اقتصاد استان، کمک بزرگی کند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار