در طول دولت یازدهم آب شرب و بهداشتی ۴ میلیون روستایی در سراسر کشور تأمین شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ رحیم میدانی معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو در آیین بهره برداری از بزرگترین پل کابلی نفت و گاز ایران بر روی دریاچه سد کارون ۴ گفت: در طول دولت یازدهم آب شرب و بهداشتی ۴ میلیون نفر در ۵ هزار و ۲۲۶ روستا در سراسر کشور تأمین شد.

وی افزود: همچنین در این مدت، ۲۳ سد در ۱۶ استان با حجم ذخیره بیش از ۴ میلیارد مترمکعب و با تنظیم ۳ و چهار دهم میلیارد مترمکعب به بهره برداری رسید.

میدانی با اشاره به بهره برداری از ۱۸۰ هزار هکتار شبکه اصلی و ۱۹ هزار هکتار شبکه فرعی آبرسانی در کشور در طول دولت یازدهم، اضافه کرد: در این مدت نیز ۲۳ طرح آبرسانی در ۱۲ استان با حجم ۷۹۲ میلیون مترمکعب آب شرب بهره برداری شد.

وی ادامه داد: ایجاد ۱۸ تصفیه خانه در ۱۸ شهر کشور با قدرت ۸۵۰ هزار مترمکعب تصفیه فاضلاب در شبانه روز از دیگر اقدامات دولت یازدهم در این حوزه بود.

معاون امور آب و آبفای وزیر نیرو گفت: عدالت در مدیریت آب امری ضروری می‌باشد و این در حالی است که در دولت یازدهم به مسائل سازه‌ای و اجرایی به یک میزان توجه شد.

میدانی با اشاره به مدیریت حوزه‌های آبریز افزود: در این بخش به مسائل مختلفی توجه شد، به گونه‌ای که در برخی از حوضه‌ها تا بیش از ۷ استان را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، آب و فاضلاب مورد توجه قرار گرفته است اضافه کرد: مدیریت آب تنها به دولت اختصاص ندارد و مردم نیز در آن سهیم هستند.

گفتنی است: صبح امروز یکشنبه اول مرداد ۹۶، بزرگترین پل کابلی نفت و گاز ایران بر روی دریاچه سد کارون ۴ در چهارمحال و بختیاری به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ف

تآمین آب شرب ۴ میلیون روستایی در دولت یازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار