مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا 18 سال در شهرستان بجنورد افتتاح می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛هاجر پاکدین معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت:در آینده ای نزدیک نخستین مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا 18 سال خراسان شمالی در شهرستان بجنورد به صورت پایلوت با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود .

وی افزود: برای احداث این مرکز 245 میلیون تومان اعتبار از محل سازمان بهزیستی کشور هزینه شده است .

وی اظهار کرد: مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان استان حداکثر 60 نفر ظرفیت دارد که در حال حاضر 30 نفر پذیرش اعلام شده است .

پاکدین گفت: اعتیاد مسیری اشتباه است که بر اثر نا آگاهی به مضرات مواد مخدر طی خواهد شد و از سویی نجات یک معتاد نجات جامعه است .

پاکدین گفت:در حال حاضر مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد کودکان شش تا 18 سال در استان های البرز، تهران، سیستان و بلوچستان و خراسان شمالی راه اندازی شده است .

معاون پیشگیری و درمان اداره کل بهزیستی استان در خصوص نحوه پذیرش این مرکز گفت: در مرحله اول فرد توسط خانواده معرفی می شود و در صورتی که نهاد و یا فرد دیگری نسبت به معرفی فرد معتاد به این مرکز اقدام کند باید از دادستانی حکم داشته باشد .

پاکدین افزود: افراد با ارجاع به مرکز توسط پزشک معاینه و پس از طی مراحل سم زدایی، به مدت سه ماه در مرکز اقامتی میان مدت پذیرش می شوند .

انتهای پیام/آ

245 میلیون اعتبار برای مرکز اقامتی میان مدت ترک اعتیاد هزینه شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.