استاندار خراسان شمالی خواستار درمان رایگان کودکان معتاد توسط دانشگاه علوم پزشکی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،استاندار خراسان شمالی در پنجمین شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گفت: برای درمان افراد شش تا 18 سال نیز هر چه سریع تر کمیته های مربوطه تشکیل شود و راهکارهای لازم اتخاذ گردد.

محمدرضا صالحی گفت:حمایت های همه جانبه، تقویت فعالیت ها و تشکیل کمیته های مربوطه ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از مهم ترین عوامل در کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص معضل اعتیاد خواهد بود.

وی با بیان انتظارات متفاوت استانی و کشوری در بحث کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: در بخش کشوری،اعتبارات فرهنگی به ویژه در دستگاه های عمومی غیر دولتی باید به سمت مبارزه با مواد مخدر سوق داده شود و در بخش استانی نیز شهرستان ها در امر برنامه ریزی جهت مبارزه با مواد مخدر تقسیم بندی شوند.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: یک سری از اقدامات حمایتی، توسعه ای، اشتغال، پژوهشی و درمانی در امر مبارزه با مواد مخدر باید در چارچوب قانون انجام شود و یک سری از امور نیز فراتر از قانون اما نه خلاف قانون صورت گیرد.

صالحی خاطرنشان کرد:در بحث درمان و کاهش آسیب های اجتماعی برای افراد زیر 18 سال باید برنامه ملی ارایه شود ضمن اینکه در خود استان نیز باید جدیت کامل در این امر داشته باشد.

وی تصریح کرد:شورای مبارزه با مواد مخدر باید در راستای برنامه های ملی هدف گذاری داشته باشد و همچنین ادارات فرهنگ و ارشاد، ورزش و جوانان، صداوسیما و... نیز در فرهنگ سازی و ارایه آمار درست کمک کنند.

در این نشست همچنین محمد ابراهیم گلمکانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از ایجاد یک مرکز ترک اعتیاد برای مادران باردار و شیرخوار برای اولین بار در استان خبر داد و افزود : کمیته درمان شورای مبارزه با مواد مخدر با رشد 27 پله ای امسال رتبه سوم را در کشور کسب کرده است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.