معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان درنشست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت:۷۶ درصد مرگ و میرکشور در اثر چهار بیماری قلبی و عروقی، سرطان، فشارخون و آسم رقم می خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در نشست با کارکنان شبکه‌های بهداشت و درمان استان مرکزی در دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: ۷۶ درصد مرگ ومیر کشور در اثر چهار بیماری قلبی و عروقی، سرطان، فشارخون و آسم رقم می خورد و مشکل اساسی به رفتار‌های نادرست و شیوه‌های غلط زندگی و تغذیه افراد برمی گردد.

سیاری افزود: در اجرای برنامه تحول نظام سلامت، برای ۸۳ درصد مردم کشور در سامانه وزارت بهداشت پرونده الکترونیک سلامت ایجاد شد که این موضوع بستر گسترش خود مراقبتی و پیشگیری اصولی از بیماری‌ها را توسعه داده است.

وی اضافه کرد: بهره برداری مردم از این سامانه در پایگاه‌های سلامت باید به ۹۰ درصد افزایش یابد تا خود مراقبتی و پیشگیری از بیماری‌ها و آگاهی بخشی مردم به حد قبل قبول رسیده و بتوان از ۲۵ درصد مرگ و میر در ۱۰ سال آینده جلوگیری کرد.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: برای این امر ۴ میلیون سفیر سلامت در کشور آموزش دیده اند و مقرر شده سفیران سلامت در حوزه بهداشتی به حدود ۲۰ میلیون نفر افزایش یابد.

وی تصریح کرد: نظام ارجاع برای ۱۰ استان کشور ابلاغ شده و این سیستم به تدریج به تمام کشور ابلاغ می‌شود تا هزینه‌های درمان از این طریق کنترل شود.

حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم در این نشست گفت: استان مرکزی با سه هزار واحد صنعتی کوچک و بزرگ یکی از مناطق فعال در حوزه صنعتی و فرهنگی کشور است، اما امکانات زیرساختی و خدمات سلامت آن در حد انتظار رشد نداشته است.

با حضور علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت و درمان فرش معمار سلامت کشور در اراک  رونمایی شد ومرکز خدمات جامع سلامت روستایی مالک آباد اراک به بهره برداری رسید.

انتهای پیام / ج

سفر معاون وزیر بهداشت و درمان به اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.