بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا در اراک با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا اراک با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

افتتاح بیمارستان  سینای اراک با حضور وزیر بهداشت

 

بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا اراک شامل بخش‌های جراحی عمومی، جراحی زنان و زایمان، جراحی مغز و اعصاب، جراحی قلب، اورولو‍ژی، ارتوپدی، آنژیوگرافی و جراحی گوش و حلق و بینی و فیزیوتراپی است.

عملیات ساخت این بیمارستان با ظرفیت ۱۶۰ تخت بیمارستانی از اردیبهشت ماه ۸۹ در زمینی با زیربنای بالغ بر ۲۰ هزار متر مربع در ۸ طبقه آغاز و با همکاری جمعی از پزشکان متخصص و متعهد و با مشارکت بانک ملی ایران ساخته و تجهیز شده است.

 از دیگر بخش‌های بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی سینا می‌توان به اورژانس شبانه روزی، اورژانس شبانه روزی کودکان و نوزادان، بخش‌های داخلی بخش ویژه شامل مراقبت‌های ویژه آی سی یو، سی سی یو، مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش‌های تشخیصی و پاراکلینیک و تصویربرداری شامل ام آر آی، سی تی اسکن، ماموگرافی، سونوگرافی، سنجش تراکم استخوان، مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان، شیمی درمانی و پرتودرمانی اشاره کرد.

 

وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این بیمارستان 160تختخوابی گفت: سرمایه گذاری برای احداث بیمارستان خصوصی اراک اقدام ارزشمندی است که با نیت انسان دوستانه انجام شده و انتظار می‌رود در ادامه فعالیت این بیمارستان در سال‌های آتی هم همین هدف نوع دوستی، خدمت به مردم، رعایت حقوق شهروندی و ارائه خدمات باکیفیت و استاندارد انجام شود.

افتتاح بیمارستان  فوق تخصصی سینا  اراک  /قول وزیربهداشت برای اضافه شدن هزار تخت بیمارستانی

 قول  اضافه شدن هزار تخت بیمارستانی در استان مرکزی 

هاشمی با بیان اینکه تلاش داریم با فراهم شدن شرایط در یک سال آینده هزار تخت به تخت‌های بیمارستانی استان مرکزی اضافه شود و استاندار و نمایندگان استان مر کزی باید این موضوع را پیگیری کنندافزود: در مورد تهیه تجهیزات سنگ شکن و پزشکی هسته‌ای استان مرکزی هم لازم است دانشگاه علوم پزشکی اقدامات و پیگیری‌های لازم را انجام دهد و وزارت بهداشت نیز در این ارتباط مساعدت و همکاری لازم را انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد:انتظار داریم مشارکت برای احداث بیمارستان‌های خصوصی در این استانی که سطح خدمات بهداشت و درمان باید بسیار بالاتر از این باشد افزایش یابد و بتوانیم چندین بیمارستان خصوصی را در این استان افتتاح کنیم.

وزیر بهداشت دروان وآموزش پزشکی ادامه داد: مراکز درمانی خصوصی اگر بتوانند انصاف و خدمت رسانی مطلوب به مردم را محقق سازند قطعا مردم نیز از این مراکز درمانی استقبال خواهند کرد و زمینه برای گسترش مراکز درمانی خصوصی فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: سرمایه گذاری برای احداث بیمارستان خصوصی اراک اقدام ارزشمندی است که با نیت انسان دوستانه انجام شده و انتظار می‌رود در ادامه فعالیت این بیمارستان در سال‌های آتی نیز همین هدف نوع دوستی، خدمت به مردم، رعایت حقوق شهروندی و ارائه خدمات باکیفیت و استاندارد انجام شود.

هاشمی بابیان اینکه کار در حوزه سلامت بسیار سخت است و دیگرانی که در این حوزه نیستند قضاوت هایشان دقیق نیست گفت: جذب سرمایه گذاری در حوزه سلامت فرایندی بسیار مشکل است و اگر سرمایه گذاری در این حوزه مقرون به صرفه بود در این رابطه از سوی سرمایه گذاران استقبال زیاد و حضور پررنگی انجام می‌شد.

وی اضافه کرد: اکثر بیمارستان‌های بخش خصوصی از محل درآمد خود جامعه پزشکی و مساعدت بانک‌ها که البته خیلی ضعیف است انجام می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار