وزیر بهداشت، در بازدید از فراهان گفت : در سال های اخیر صادرکننده پزشک بودیم که البته به خواست خود از کشور خارج شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در جریان بازدید از بیمارستان خسروانی شهرستان فراهان گفت: سالهاست که پزشک متخصص از خارج به کشور نیاورده ایم و حتی در سال های اخیر صادرکننده پزشک بودیم که البته به خواست خود از کشور خارج شده اند.

هاشمی افزود :امیدواریم سیاست گذاران مساعدت کنند تا بتوانیم فارغ التحصیلان رشته های تخصصی پزشکی را در کشور افزایش دهیم و به این ترتیب زمینه رضایت مندی مردم در مورد وجود متخصصان به ویژه در شهرهای کوچکتر فراهم شود.

وی اضافه کرد: گسترش فضای آموزشی تربیت پزشک متخصص و افزایش بیمارستان های آموزشی در کشور یک ضرورت است و در راستای مطالبه برحق مردم در مورد تامین پزشک متخصص باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: به نظر می رسد دسترسی بیشتر به پزشک متخصص برای تمام شهرها زمان بر است، به دلیل اینکه  این افراد دوره های چندساله را برای اخذ تخصص باید سپری کنند و در این رابطه نیاز است که دولت و مجلس همراهی کنند تا بیمارستان های آموزشی توسعه یابند.

وی بیان کرد: به دلیل اینکه دانشگاه های پزشکی در کشور توسعه پیدا نکرده و فضای آموزشی این حوزه محدود است، باید ۴۵۰ شهر را از نظر تامین نیروی متخصص پوشش دهیم در حالی که تعداد فارغ التحصیلان سالانه در برخی از رشته ها تنها ۶۰ نفر است.

امکان تامین تمامی متخصصان برای شهرهای کوچک وجود ندارد

هاشمی تصریح کرد:در شرایط فعلی امکان تامین تمامی متخصصان پزشکی برای شهرهای کوچک وجود ندارد چرا که طی سال های اخیر فضای آموزشی حوزه پزشکی گسترش پیدا نکرده است.

وی اضافه کرد : در شهرهای کوچک که جمعیت کمتر از ۵۰هزار نفر دارند نمی توان تمامی متخصصان را فعال کرد و تنها متخصصان اصلی همچون پزشک کودکان، داخلی، متخصص بیهوشی و جراحی را می توان به این شهرها آورد.

وزیر بهداشت گفت : آنچه که ما باید انجام دهیم فراهم سازی تجهیزات و نیروی انسانی متخصص حوزه بهداشت و درمان است که در رابطه با تامین تجهیزات مشکل چندانی وجود ندارد اما در زمینه تامین نیروی تخصصی با مشکل مواجه هستیم.

وی افزود: همچنین در رابطه با تامین تجهیزات برای مراکز درمانی در شهرستان های استان مرکزی قول مساعد دادیم که ظرف مدت سه یا چهار ماه آینده عملی می شود.
انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار