عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد توتال در چارچوب منافع ملی است.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کوروش کرم پورحقیقی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: قرارداد شرکت ملی نفت ایران و شرکت توتال یک قرارداد کاملا مطالعه شده و در چارچوب منافع ملی است.


وی افزود: وزیر نفت قبل از حضور در صحن مجلس شورای اسلامی و توضیح در خصوص این قرارداد، در کمیسیون انرژی حضور یافت و توضیحات فنی را ارائه کرد که اعضای کمیسیون قانع شدند.


کرم پور ادامه داد: از آنجا که ما به مسئولان نظام اعتماد و اطمینان داریم آن ها قبل ازهرچیز منافع ملی را مد نظر دارند، به همین دلیل این قرارداد را یک قرارداد مثبت و در چارچوب منافع ملی، کشور و نظام می دانیم.


وی با اشاره به تلاش های آمریکا برای وارد آوردن فشارهای بیشتر به کشور از طریق وضع تحریم ها جدید وهمچنین بدعهدی آن ها در مساله توافق برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) گفت: در چنین شرایطی باید از قراردادهایی که می تواند به بی اثر کردن تحریم ها کمک کند استقبال کنیم.


نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین در مجلس گفت: اعتقاد داریم که حضور شرکت تونال در ایران فتح بابی برای حضور دیگر شرکت ها خواهد بود و سایر شرکت های بین المللی نیز جرات حضور در ایران و سرمایه گذاری در بخش های مختلف را پیدا خواهند کرد.


شمارش معکوس برای امضای نخستین قرارداد جدید نفتی در دولت یازدهم بین شرکت ملی نفت ایران و کنسرسیوم بین المللی به رهبری شرکت نفتی توتال فرانسه با هدف توسعه فاز 11 پارس جنوبی آغاز شد و این قرارداد 12 تیرماه 96 امضا شد.
انتهای پبام/ر

قرارداد توتال یک قرارداد مثبت و در چارچوب منافع ملی، کشور و نظام است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.