نماینده مردم شاهین‌شهر گفت: مخالفت بنده به این دلیل است که این طرح باید قوی‌تر و قدرتمندتر برای مقابله با جنایات آمریکا تهیه می‌شد.

طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا باید قدرتمندتر تنظیم می‌شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جریان بررسی یک فوریت طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه در  صحن علنی امروز سه‌شنبه 27 تیر ماه به عنوان مخالف اظهار داشت: بنده با این طرح مخالف نیستم اما این طرح را پاسخگوی تمام دشمنی‌ها و جنایت‌های آمریکا نمی‌دانم و این طرح باید قوی‌تر ، محکم‌تر، و با ابعاد وسیع‌‌تر تهیه می‌شد.

 وی ادامه داد: یکی از نکاتی که باید در این طرح دیده می‌شد این بود که باید متناسب با آرمان‌ها و همچنین تراز انقلاب اسلامی با آمریکای جنایت‌کار مقابله می‌شد، آمریکایی‌ها هر زمان طرحی را تصویب کردند ضمانت اجرایی آن را هم در آن دیده‌اند.

 حاجی‌دلیگانی تاکید کرد: در این طرح ضمانت اجرایی برای مصوبات کمتر دیده شده البته نقاط قوت هم در این طرح وجود دارد البته نقاط ضعف آن می‌تواند تکمیل شود.

 نماینده مردم شاهین‌شهر تصریح کرد: آمریکایی‌ها 6 میلیارد دلار از اموال ما را دزدیده‌اند ما باید راهکارهایی را بررسی می‌کردیم تا بتوانیم این مبالغ که حق ملت ایران است از حلقوم آن‌ها در بیاوردیم ما باید در این طرح پیش‌بینی می‌کردیم که با همه شرکت‌ها که به نفع آمریکا در منطقه فعالیت‌ می‌کردند مقابله می‌کردیم.

 وی اذعان داشت: مگر خبر ندارید که شرکت فاسد توتال با حمایت آمریکا به اصطلاح می‌خواهد در ایران سرمایه گذاری کند که همین را هم قبول نداریم، همانطور که در سال 1379تا 87 ما را معطل خود کرد و ما باید این شرکت‌ها را هم برای ضمانت اجرا در این طرح می‌آوردیم.

حاجی‌دلیگانی گفت: طرح باید بر روی ائتلاف کشورهای همسو و مقاومت بیشتر تاکید می‌کرد، جمع‌آوری پایگاه‌های آمریکایی در منطقه باید مطرح می‌شد که کمتر به آن پرداخته شده است.

 نماینده مردم شاهین‌شهر بیان داشت: بحث تقویت موشکی در این طرح آمده است اما رزمایش‌های موشکی ما و پرتاب ماهواره که چند سال تعویق شده در این طرح نیامده است؟ گسترش نیروی قدس باید در این طرح بیشتر مورد توجه قرار می‌گرفت تا ریشه تروریست‌ها در کل منطقه و جهان توسط این نیرو کنده شود که در این طرح ضعف وجود دارد.

 وی تصریح کرد: حقوق بین‌الملل در این طرح کمتر دیده شده که نیاز به بررسی بیشتر دارد، همه باید کمک کنند تا یک طرح همه جانبه با ضمانت کافی علیه آمریکای جنایت‌کار تصویب شود.

 انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار