مقامات قطر امارات را عامل اصلی هک خبرگزاری رسمی کشورشان معرفی کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات قطر امارات عربی متحده را عامل اصلی هک خبرگزاری رسمی کشورشان که زمینه ساز شکل گیری یک بحران وخیم بی سابقه در منطقه خلیج فارس شد، اعلام کردند.

بر این اساس، بحران دیپلماتیک در روابط کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با قطر پنجم ژوئن زمانی آغاز شد که عربستان سعودی، امارات عربی متحده، بحرین و مصر، قطر را به داشتن رابطه با سازمانها و گروههای افراط گرا متهم کرده و روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند.

این کشورها علاوه بر قطع روابط خود با قطر، محدودیت های هوایی شدیدی بر ضد قطر اعمال کرده و مرزهای زمینی و دریایی خود را با این کشور گازخیز کوچک خلیج فارس بستند. این اتفاق وخیم ترین بحران دیپلماتیک است که در سالهای اخیر در منطقه خاورمیانه شکل گرفته است.

ژنرال علی محد المهندی، رئیس کمیسیون حقیقت یاب قطر روز پنجشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در دوحه اعلام کرد هک سایت خبرگزاری قطر از طریق دو سایت مستقر در امارات عربی متحده هدایت شده است. وی افزود هکرها کنترل خبرگزاری قطر را به دست گرفتند، حسابهای پایگاه الکترونیکی خبرگزاری را سرقت کردند و اخبار و اطلاعات جعلی در اینترنت قرار دادند.

عثمان سالم الحمود، نایب رئیس اداره امنیت انفورماتیک قطر نیز اعلام کرد یک نفر موفق شد یک شکاف در شبکه خبرگزاری قطر ایجاد کند و اطلاعات آن را با استفاده از یک ایفون از طریق پیام رسان اسکایپ در اختیار یک نفر دیگر قرار دهد. وی افزود: نفر دوم در ادامه کنترل فعالیت های خبرگزاری قطر را به دست گرفت.

بر اساس این گزارش، رئیس کمیسیون حقیقت یاب قطر تصریح کرد نتایج بررسی‌ها و شواهد به دست آمده در اختیار دادستانی کل قرار گرفته است تا در واکنش به این سرقت اینترنتی تدابیر لازم اتخاذ شود. وی توضیح بیشتری در این باره نداد.

ژوئن گذشته نیز دادستان کل قطر بدون این که نام کشوری را ببرد "کشورهای همسایه" قطر را مسئول حملات سایبری به خبرگزاری قطر معرفی کرده و آنها را عامل شکل گیری بحران دیپلماتیک در منطقه خلیج فارس دانسته بود.

مقامات قطر همان زمان تاکید کرده بودند هکرها با حمله به خبرگزاری رسمی کشورشان اخبار و اطلاعات جعلی و همچنین اظهارات دروغین منتسب به شیخ تمیم بن حامد الثانی، امیر قطر در این خبرگزاری منتشر کرده اند.

این اظهار نظرها با اجماع منطقه ای کشورهای عرب در خصوص برخی مسایل حساس از جمله ایران کاملا مغایرت داشت. این اظهارات همچنین حاوی تفاسیری منفی درباره روابط میان دولت ترامپ و قطر بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار