بهروزکریمی مدیر کل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: سوابق بیمه ای افراد که در سایت sabeghe.tamin.ir درج شده است صرفا جهت رویت سوابق بیمه ای و اطلاع از زمان واریز حق بیمه توسط فرد بیمه شده است و فاقد هیگونه ارزشی است.
وی در ادامه افزود: در صورتی که شرکت ها به دنبال سوابق کارگران و کارمندان خود هستند باید با ارسال نامه به تامین اجتماعی خواستار دریافت جزئیات کامل سوابق بیمه ای شوند.
مدیر کل نام نویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی با بیان علت عدم اعتبار سوابق بیمه ای ادامه داد: شاید بیمه شده نسبت به سوابق خود معترض باشد که در این صورت بعد از مراجعه به شعب سازمان و یا کارگزاری ها اعتراض خود را مطرح و چنانچه ادعای بیمه شده ثابت شود، یک برگه ای از سوابق بیمه ای به صورت کامل و اصلاح شده به فرد بیمه شده تحویل داده می شود.
وی در خصوص اطلاعات قدیمی بیمه شدگان گفت: در گذشته سوابق بیمه ای به صورت کاغذی لیست می شد و همین امر باعث تاخیر در خدمت رسانی و بایگانی کردن پرونده ها بود که با الکترونیکی شدن سیستم ها سوابق کاغذی در سامانه بیمه ثبت شد، اما چنانچه فردی نسبت به اطلاعات ثبت شده در سامانه معترض است می تواند اسناد خود را به شعب بیمه ای تامین اجتماعی ارائه دهد تا در صورتی که مغایرتی در سوابق بیمه ای دارد نسبت به اصلاح و تغییرات اقدام شود.
کریمی خاطرنشان کرد: اگر کارفرمایی حق بیمه کارگری را پرداخت نکرده باشد مکلف می شود که نسبت به احقاق حق کارگرانش اقدام کند.
انتهای پیام/