با یک کلیک از مهمترین اخبار حوزه حقوقی قضایی مطلع شوید.

از اطلاعیه دادستانی تهران در مورد بازداشت حمید بقایی تا برگزاری دادگاه متهمان نفتیبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی - قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در هفته گذشته اخباری از جمله اطلاعیه دادستانی در رابطه با بازداشت حمید بقایی،دیدار مسئولان عالی قضایی با هیئتی از کشور تایلند و برگزاری دادگاه پرونده متهمان نفتی رسانه ای شد که در این بسته خلاصه ای از آنها را می خوانید.


اطلاعیه دادستانی در مورد بازداشت حمید بقایی


روابط عمومی دادستانی تهران اطلاعیه ای درباره بازداشت حمید بقایی منتشر کرد.


دراین اطلاعیه آمده است، نظر به انتشار اطلاعات نادرست از سوی برخی افراد که از حامیان ایشان به شمار می­‌روند، با انگیزه­‌های نامعلوم در خصوص بازداشت متهم حمید بقایی، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می‌­رساند.

مشارالیه با عناوین اتهامات مالی توسط بازپرس دادسرای عمومی و انقلاب تهران احضار، پس از ابلاغ قانونی و استنکاف از حضور در دادسرا، طبق مقررات قانونی جلب و توسط ضابطان قوه قضائیه به شعبه بازپرسی معرفی می­‌شود.

پس از حضور متهم در شعبه بازپرسی و تفهیم و اخذ دفاعیات از وی و بررسی محتویات پرونده، مشارالیه پس از صدور قرار تامین قانونی توسط بازپرس پرونده به لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.


حجت الاسلام و المسلمین منتظری در دیدار با رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند:وضعیت زندانیان ایرانی در تایلند را بررسی و پیگیری کنید


دادستان کل کشور در دیدار با رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند خواستار همکاری و تعامل سیستم قضایی این کشور در بررسی وضعیت ایرانیان زندانی در تایلند و انتقال آنان به ایران شد.


حجت الاسلام و المسلمین بهرامی: شکایت از سند 2030 به دیوان عدالت اداری رسید


حجت الاسلام و المسلمین محمد کاظم بهرامی رئیس دیوان عدالت اداری درحاشیه دیدار با رئیس دادگاه قانون اساسی تایلند در پاسخ به این سوال که با توجه به حجم زیاد شکایت ها، آیا به این پرونده ها در دیوان عدالت رسیدگی می شود؟ گفت: این پرونده ها در هیئت عمومی رسیدگی نمی شوند، بلکه به صورت موردی رسیدگی می شوند. ما بر اساس مقررات موجود، به صورت جامع پرونده ها را رسیدگی می‌کنیم و در این رابطه تصمیم قانونی اتخاذ می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت علیه قراردادهای نفتی و اینکه آیا برای این پرونده دستور موقت صادر شده است یا خیر؟ گفت: گاهی افراد درخواست صدور دستور موقت می کنند اما در بررسی این پرونده‌ ضرورت دستور موقت احساس نشد، البته هنوز حکم صادر نشده اما فکر می کنم شکایت منتفی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می شود در ارتباط با سند 2030 به دیوان عدالت شکایت شده است، گفت: شکایت مطرح شده است اما در حال بررسی مقدمات وانجام استعلام و نتایج آن هستیم.


دادستان تهران: صدور کیفرخواست برای پرونده دکل‌های نفتی در آینده‌ای نزدیک/ آخرین وضعیت پرونده حقوق‌های نجومی و واگذاری املاک شهرداری


عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در اولین نشست شورای معاونان دادستانی تهران با موضوع تحقیقات پرونده‌های قضایی، روز یکشنبه هجدهم تیرماه سال جاری که با حضور معاونان دادستان، سرپرستان و بازپرسان چهار ناحیه از دادسرای تهران، برگزار شد با اشاره به پرونده‌های مهم دادسرای تهران موسوم به دکل‌های نفت، ثامن‌الحجج، بابک زنجانی، موسسات اعتباری مانند کاسپین و فرشتگان، پرونده‌های اتهامی اعضای گروهک تروریستی داعش، جاسوسان و جرایم امنیتی گفت: در این پرونده‌ها بار اصلی تحقیق بر عهده بازپرسان و قضات تحقیق است که غالباً گمنام هستند و برگ برگ این پرونده‌ها با زحمات بازپرسان شکل می‌گیرد.

وی در بیان تفاوت شیوه رسیدگی به پرونده‌های مهم که دارای بُعد ملی هستند، با سایر پرونده‌ها، ضمن تاکید بر ضرورت اعمال اصول دادرسی عادلانه و عدم تبعیض در رسیدگی به پرونده‌های مهم،اظهار داشت: در این پرونده‌ها لازم است اقداماتی مانند اطلاع‌رسانی و هماهنگی به عمل آید و تدابیر لازم جهت تسریع در فرآیند رسیدگی و رفع موانع اتخاذ شود و این امور به منزله دخالت یا تبعیض در رسیدگی‌ها نیست. از نظر ما قدرت و ثروت تاثیری در رسیدگی‌ها ندارد و هیچ کس در مقابل قانون مصون نیست، اگرچه که سنگلاخ های اداری ممکن است موجب تاخیر در اقدامات قضایی شود، اما سرنوشت  چنین جرایمی، تعقیب و رسیدگی مرتکبان خواهد بود.

 آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی تشریح شد


مصطفی ترک همدانی وکیل مدافع جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با خبرنگارحوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با آخرین وضعیت پرونده سعید مرتضوی گفت: پرونده شکایت سازمان تامین اجتماعی از سعید مرتضوی برای بار دوم به کارشناس دادگستری ارجاع شده بود که کارشناس بعد از بررسی مجدد، نظر خود را در رابطه با این پرونده صادر و به دادگاه ارسال کرده است .

وی افزود: هنوز نظریه جدید کارشناس دادگستری به طرفین پرونده ابلاغ نشده است.

 مرتضوی با شکایت مجدد اولیای دم روح الامینی 17 و 18 مهرماه سال جاری به دادگاه می رود.


*فوت 184 نفر در 2 ماهه نخست امسال بر اثرحوادث رانندگی


براساس گزارش پزشکی قانونی 184 مورد مرگ ناشی از تصادفات رانندگی در 2 ماهه نخست سال جاری به ثبت رسیده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 6/7 درصدی را نشان می دهد.

*روزنامه بانی‌فیلم مجرم شناخته شد


علی اکبر کسائیان در گفتگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛در تشریح جلسه امروز دادگاه مطبوعات گفت: هفته نامه همشهری جوان که با شکایت نماینده حقوقی خودروسازی سایپا به توهین متهم شده بود، با اکثریت آرا مجرم شناخته نشد.

وی ادامه داد: روزنامه بانی فیلم که با شکایت روح الله شمقدری به نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی متهم شده بود با اکثریت آرا مجرم شناخته شد، ضمنا هیئت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آرا متهم را مستحق تخفیف دانست.


*حجت الاسلام و المسلمین منتظری در دیدار دبیر کل سازمان اینترپل:غربی ها تروریسم را به دو دسته خوب و بد تقسیم کرده اند


حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در دیدار با یورگن اشتاک دبیر کل سازمان اینترپل که عصر امروز برگزار شد با اشاره به ظهور پدیده تروریسم در جهان،صدمات و خسارت های وارده به جمهوری اسلامی ایران از سوی گروه های تروریستی را دارای سابقه ای طولانی توصیف کرد و گفت:بارزترین جنبه از جنایت های تروریستی علیه جمهوری اسلامی ایران، از سوی گروهک منافقین بوده که به ترور مسئولان و مردم کشورمان دست زده و 17 هزار نفر از هوطنان ما را به شهادت رسانده است اما متاسفانه این گروهک تروریست مورد حمایت کشورهای غربی است که نمونه اخیر این حمایت ها را در فرانسه شاهد بودیم.

*برگزاری دادگاه همدستان بابک زنجانی


روز17 و 18 تیرماه دادگاه همدستان بابک زنجانی در شعبه 28 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد،براساس تصمیم قاضی پرونده جلسه بعدی متهمان این پرونده روز 25 تیر ماه برگزار می شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار