مشوق‌ها و معافیت مالیاتی برای سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اعمال می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد مسعود مهدی زاده مقدم رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در نشست کارگروه رفع موانع تولید گفت: اعمال معافیت‌ها بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۳۲ اصلاحی قانون مالیات‌های مستقیم و موضوع ماده ۳۱ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، توسط سازمان امور مالیاتی انجام می‌شود.

 

وی افزود: بر اساس قانون و به منظور تشویق متقاضیان سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، سرمایه گذاری اشخاص حقوقی غیر دولتی در بخش تولید و صنعت که دارای مجوز سرمایه گذاری از مراجع قانونی باشند درصورت دریافت پروانه بهره برداری، از تاریخ شروع بهره برداری مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.

 

مهدی زاده مقدم گفت: این معافیت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق کمتر توسعه یافته استان در دوره زمانی ۱۳ ساله اعمال و مالیات سال‌های بعد از دوره ۱۳ ساله معافیت مالیاتی نیز تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات حداکثر به میزان دو برابر سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفرمحاسبه خواهد شد.

 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی به اعمال معافیت مالیاتی ۷ ساله برای صنایع مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی مناطق توسعه یافته اشاره کرد و افزود: ۵۰ درصد از مالیات سال‌های بعد از دوره محاسبه مالیات با نرخ صفر یعنی ۷ سال تا زمانی که جمع درآمد مشمول مالیات واحد حداکثر به میزان سرمایه ثبت و پرداخت شده برسد با نرخ صفر محاسبه می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن مشوق‌های مالیاتی برای طرح‌های صنعتی و تولیدی که با مشارکت سرمایه گذار خارجی ایجاد شده باشند نیز گفت: در این زمینه چنانچه این طرح‌ها با مجوز سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران انجام شده باشد به ازای هر ۵ درصد مشارکت سرمایه گذار خارجی به میزان ۱۰ درصد به مشوق فوق الذکر به نسبت سرمایه ثبت و پرداخت شده و حداکثر تا ۵۰ درصد اضافه خواهد شد.

 

مهدی زاده مقدم افزود:مودی مالیاتی باید درآمد‌های خود را به نحو کامل و شفاف به سازمان امور مالیاتی ابراز کند، چون مالیات با نرخ صفر فقط شامل درآمد ابرازی، بجز درآمد‌های پنهان می‌شود.

 

رئیس هیأت مدیره شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت : اعمال این مشوق‌های مالیاتی گامی موثر در زمینه حمایت از سرمایه گذاران و تشویق و ترغیب بیشتر برای ایجاد فعالیت‌های تولیدی و ایجاد اشتغال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی خراسان رضوی خواهد کرد.

 

انتهای پیام// ف.ح

 

اعمال مشوق‌های مالیاتی گامی موثر در زمینه حمایت از سرمایه گذاران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.