مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی حمایت مالی از واحد‌های صنعتی را در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مسئله‌ای حیاتی برشمرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، مسعود مهدی زاده مقدم در نشست مشترک با رئیس اداره امور شعب بانک ملی استان خراسان رضوی در خصوص حمایت‌های بانکی از واحد‌های صنعتی گفت: با اجرای قانون رفع موانع تولید بانک مرکزی با ابلاغ بخشنامه به شبکه بانکی، شرکت‌ها و واحد‌های کوچک و متوسط تولیدی، صنعتی، کشاورزی و خدماتی را از شرایط نداشتن بدهی غیرجاری و چک برگشتی برای بهره مندی از تسهیلات و تعهدات مستثنی کرد.

وی در خصوص دیگر اقدامات حمایتی دولت از موافقت سازمان تامین اجتماعی برای تعویق یکساله تسویه بدهی تامین اجتماعی واحد‌های تولیدی و اقتصادی کوچک و متوسط برای بدهی‌های زیر یک میلیارد تومان به مدت یکسال خبر داد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با بیان اینکه با همکاری سازمان امور مالیاتی کشور نیز مقررشد بدهی مالیاتی این واحد‌ها مانع از دریافت تسهیلات آن‌ها نشود، گفت: پس از تصویب صلاحیت دریافت تسهیلات برای واحد‌های کوچک و متوسط توسط کارگروه رفع موانع تولید، بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات هستند و دیگر نیازی به ارزیابی از سوی بانک‌ها نیست.

مهدی زاده افزود: یکی از افتخارات ما ایجاد تعامل سازنده بین بانک‌ها و واحد‌های تولیدی بوده به نحوی که بسیاری از واحد‌های صنعتی در مراحل ابتدایی جانشینی، مجددا با تمهیداتی به صاحبان آن‌ها به شرایط واگذار گردیده است.

حسن مونسان رئیس اداره امور شعب بانک ملی خراسان رضوی هم در ادامه این نشست در خصوص سرفصل حمایت‌های مالی این بانک از واحد‌های صنعتی همچون تامین منابع مالی در قالب سرمایه در گردش کمک به کنسرسیوم‌های صادراتی، حمایت از شرکت‌های خدمات فنی و مهندسی، حمایت از واحد‌های صنعتی صادراتگرا و ارائه تسهیلات در تکمیل طرح‌های نیمه تمام اعلام آمادگی کرد.


انتهای پیام//ف. ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.