معاون درمان وزارت بهداشت گفت:سازمان نظام پزشکی با ۲۵۰ هزار عضو نقش مهمی در نظام سلامت کشور دارد.

عضویت 250 هزار نفر در سازمان نظام پزشکی کشوربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در نشست خبری هفتمین دوره انتخابات هیات های مدیره سازمان نظام پزشکی که امروز برگزار شد؛ اظهار کرد: انتخابات هفتمین دوره سازمان نظام پزشکی در روز جمعه ( ۳۰ تیر ماه) در سراسر کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی یک نهاد بزرگ غیر دولتی است، تصریح کرد:  این سازمان با 250 هزار عضو نقش مهمی در نظام سلامت کشور دارد .

 آقاجانی به بازنگری هشت باره قانون این سازمان در سال 83 اشاره و مطرح کرد: اعتلای ارزش های انسانی و مشارکت در سطح دانش پزشکی و حفظ حقوق پزشکان از جمله اهداف این سازمان است.

معاون درمان وزارت بهداشت عنوان کرد: توجه به نقش 2سویه سازمان نظام پزشکی بسیار مهم است و باید این نقش را به خوبی ایفا کند  چرا که  در غیر این صورت تاثیر منفی در جایگاه این سازمان در کشور  دارد.

وی ادامه داد: افراد دلسوز‌ و با تجربه در حوزه سیاست‌گذاری سلامت باید وارد سازمان نظام‌پزشکی شوند تا جایگاه این نهاد را بیش از گذشته ارزشمندتر‌ شود؛ به نظر من سازمان نظام‌پزشکی باید در بحث کنترل هزینه‌های پزشکی و پرداختی از جیب مردم دقت و توجه بیشتری داشته باشد و این اقدام با ورود افراد با تجربه انجام می‌شود؛ این انتخابات هفتمین دوره نظام‌پزشکی است که  روز جمعه 30 تیر ماه 96 از ساعت هشت صبح تا هشت شب در 200 حوزه برگزار می‌شود.

آقاجانی‌ با بیان اینکه در هشت حوزه به دلیل ثبت‌نام نکردن کاندیدا انتخابات آنها به میان‌ دوره موکول شده است، افزود: در این دوره از انتخابات 58 هیأت مدیره 17 نفره و 142 حوزه هیأت مدیره 11 نفره دارند و پنج هزار و 176 نفر از کاندیدا‌ها تأیید صلاحیت شده‌اند.

برگزاری انتخابات نظام پزشکی به 2صورت الکترونیکی و حضوری

وی عنوان کرد: واجدان شرایط باید در گروه‌های پزشکی، دندان‌پزشکی، داروسازی، علوم آزمایشگاهی، مامایی و لیسانسه‌های پروانه‌دار کاندیدای مورد نظر خود را انتخاب کنند؛ خوشبختانه تعداد کاندیدها این دوره از رشد 9 درصدی نسبت به ادوار گذشته برخوردار است و این مسئله نشان دهنده یک انتخابات پرشور است.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه  انتخابات نظام پزشکی با تلاش جدی ستاد اجرایی در وقت مقرر انجام می‌شود، افزود: پس از تشکیل هیأت مدیره شورای عالی سازمان نظام‌پزشکی تشکیل جلسه می‌دهند و در آن رئیس کل این نهاد در روز نخست شهریور ماه برابر با روز پزشک تعیین می‌شود.

وی با بیان اینکه این دوره از انتخابات به 2صورت الکترونیکی و حضوری با هدف مشارکت حداکثری‌ برگزار می‌شود، ادامه داد: افزایش میزان مشارکت و بالا بودن دقت سلامت انتخابات از جمله ویژگی‌های این دوره محسوب می‌شود؛ تبلیغات کاندیدها‌ در ساعت هشت صبح پنجشنبه به پایان می‌رسد و شرکت‌کنندگان‌ فقط در حوزه محل اشتغال خود حق رأی داشته و باید به یکی از زیرشاخه‌های 6گانه گروه خود رأی بدهند؛ توصیه می‌کنم که افراد از روش الکترونیکی در انتخابات این دوره از سازمان نظام‌پزشکی استفاده کنند.

آقاجانی‌ با بیان اینکه رأی‌گیری از طریق تلفن همراه قابل انجام است، تصریح کرد: افراد واجد شرایط کد 10 رقمی ملی خود را باید به شماره 2190 ارسال تا در فرآیند انتخابات شرکت کنند و اگر افرادی خواستار شرکت حضوری در انتخابات هستند باید کارت نظام‌پزشکی به همراه مدارک اشتغال خود در هر حوزه را به همراه داشته باشند تا بتوانند در انتخابات این دوره شرکت کنند.

وی عنوان کرد: کاندیداها و شرکت‌کنندگان می‌توانند سؤالات خود را از طریق شماره تلفن 81454700 از ساعت هشت صبح روز انتخابات مطرح کنند.

وی تأکید کرد: برگزاری انتخابات پرشور و سالم از اهداف اصلی این دوره محسوب می‌شود؛ اگر افراد اطلاعات محل خدمتشا‌ن در سامانه الکترونیکی متفاوت بود و از فرصت جابجایی‌ یک هفته‌ای استفاده نکردند باید در انتخابات حضوری با ارائه مدارک و کارت نظام‌پزشکی شرکت کنند.

آقا‌جانی ادامه داد: 31 تیر ماه نتیجه نهایی انتخابات اعلام می‌شود و امنیت در این دوره به قدری است که هیچ فردی نمی‌تواند به جای شخص دیگری در انتخابات شرکت کند مگر آنکه شماره همراه و اطلاعات فردی آن شخص را داشته باشد، اما به طور کلی این مسئله عملاً امکان‌پذیر نیست.

سلامت انتخابات نظام پزشکی تضمین شده است

وی با بیان اینکه پد‌افند غیرعامل‌، دستگاه‌های امنیتی از ابتدای طراحی الکترونیکی با ستاد اجرایی همکاری خوبی دارند، ادامه داد: سلامت انتخابات و محرمانه بودن آرای شرکت‌کنندگان تضمین شده است و هر فرد به وسیله کد 12 رقمی خود می‌تواند در این دوره شرکت کند و حتی هیأت نظارت دسترسی به این کد ندارند.

وی ادامه داد: شرکت در انتخابات از طریق ارسال کد ملی به سامانه 2190 انجام می‌شود و دستیاران علوم‌ پزشکی در محل تحصیل خود می‌توانند حضوری با ارائه گواهینامه‌ اشتغال به تحصیل در شهر محل تحصیل خود کاندیدای مورد نظر را انتخاب کنند.

آقاجانی‌ با بیان اینکه هیأت نظارت بر روند اجرای انتخابات و رسیدگی به شکایت ها اشراف دارد، ادامه داد: زمان 12 ساعته مهلت شرکت در انتخابات امکان تمدید ندارد ؛ به نظر من این زمان برای این دوره از انتخابات کفایت می‌کند و افراد با گرفتن وکالت از شخصی دیگر نمی‌توانند در انتخابات سازمان نظام پزشکی امسال شرکت کنند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه صندوق‌های سیار بسیار محدودی در برخی از مناطق برای شرکت در انتخابات حضوری طراحی شده است، ادامه داد: پاتولوژیست‌ها در گروه پزشکی یا علوم آزمایشگاهی حق رأی دارند و پزشکانی که تازه فارغ‌التحصیل شده و پروانه ندارند اگر در جایی مشغول به کار هستند با ارائه حکم کارگزینی‌ و یا مدرک اشتغال در حوزه خودشان می‌توانند به صورت حضوری در انتخابات شرکت کنند.

وی گفت: اگر کد ملی افرادی به درستی در سامانه ثبت نشده و یا محل خدمتشان‌ اشتباهی درج شده می‌توانند به صورت حضوری در انتخابات شرکت کنند.

 نسبی بودن موفقیت سازمان نظام‌پزشکی در دوره‌های گذشته

رئیس هیأت اجرایی انتخابات نظام‌پزشکی اظهار کرد: تحقق افراد از پیش تعیین شده در دوره‌های گذشته سازمان نظام‌پزشکی نسبی‌ بوده و این نهاد تا رسیدن به نقطه ایده‌آل فاصله دارد.

وی بیان کرد: حفظ حقوق مردم و پزشکان از جمله وظایفی‌ است که باید به درستی انجام شود و این کار در سلامت مردم تأثیر دارد و سازمان نظام‌پزشکی باید در حفظ حقوق پزشکان و همچنین شأ‌ن مردم و جامعه پزشکان بهتر از این عمل کند.

آقاجانی‌ با بیان اینکه آسیب‌ دیدن جامعه پزشکان باعث بی اعتمادی مردم به این گروه می‌شود، افزود: باید در کنار حفظ حقوق پزشکان به حقوق مردم توجه شود و سازمان نظام‌پزشکی باید در بحث تخلفات، اخلاق پزشکی و تعرفه‌گذاری به طور دقیقی عمل و برنامه‌ریزی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار