تیم‌های ملی تکواندو اعزامی به گرندپری مسکو و هنر‌های رزمی در نبود مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی قهرمان مسابقات جهانی در اردو‌های آمادگی به سر می‌برند.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،   تیم ملی تکواندو مردان در حالی برای حضور در نخستین مسابقات گرندپری یا جایزه بزرگ سال 2017 آماده می شود که در رقابت های جهانی کره جنوبی نتوانست از عنوان قهرمانی دوره گذشته خود دفاع کند و با نتایج ضعیف در جایگاه سوم جدول امتیازات قرار گرفت.

اکنون تیم ملی تکواندو ایران بعد از مسابقات جهانی، با غیاب نفرات نامی چون مهدی خدابخشی، بهنام اسبقی، سجاد مردانی و فرزان عاشورزاده آماده حضور در مسکو می شود که مطابق با قوانین جهانی تکواندو، ورزشکارانی که جزو ده نفر نخست رنکینگ وزن های المپیکی باشند می توانند در مسابقات گرندپری حضور پیدا کنند.

این در حالی است که مهدی بی باک در نشست خبری فدراسیون تکواندو در مورد حذف اسبقی و خدابخشی از لیست تیم ملی اعزامی به رقابت های جهانی کره جنوبی گفت: مهدی خدابخشی حاضر به برگزاری مسابقه انتخابی نشد و اخلاق حرفه ای را رعایت نکرد ضمن اینکه در یونان هم با اختلاف نتیجه را به حریفش واگذار کرد و بهنام اسبقی در اردوهای ابتدایی حاضر نشد و در مسابقات جام ریاست یونان نتیجه را واگذار کرد در نتیجه  از لیست تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی کره جنوبی خط خوردند.

سجاد مردانی و فرزان عاشورزاده به دلیل خستگی و فشار روانی که در رقابت های جهانی کره جنوبی تحمل کردند با موافقت کادر فنی و فدراسیون از حضور در این دوره از مسابقات جایزه بزرگ مسکو انصراف دادند اما مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی که پیش از مسابقات کره جنوبی از لیست تیم ملی حذف شده بودند با وجود داشتن دعوتنامه از سوی فدراسیون جهانی تکواندو به اردوی تیم ملی دعوت نشدند.

هادی ساعی قهرمان تکواندو کشورمان در نشست خبری در مورد حذف قهرمانان تکواندو بیان کرد: با دعوت خدابخشی و اسبق به مسابقات هنرهای رزمی عملا این دو تکواندوکار از دور رقابت های اصلی و جهانی حذف می شوند چرا که رقابت های ترکمنستان با دومین رقابت های گرندپری همزمان است و این دو ورزشکار امتیازات جهانی را از دست می دهند و از رنکینگ سیستم خارج می شوند.

در این میان فریبرز عسکری سرمربی تیم ملی اعزامی به مسابقات هنرهای رزمی ، از مهدی خدابخشی و بهنام اسبقی دعوت کرد تا در اردوی تیم ملی حضور پیدا کنند مسابقاتی که در ترکمنستان همزمان با دومین مسابقات گرندپری برگزار می شود و این دوبازیکن با حضور در این مسابقات، امتیاز دومین رقابت های جایزه بزرگ 2017 را از دست می دهند.به همین دلیل این دو قهرمان تکواندو کشورمان از طریق فدراسیون تکواندو به دنبال تغییر این وضعیت هستند تا بتوانند با حضور در رقابت های گرندپری در رنکینگ سیستم باقی بمانند و فرصت حضور در المپیک 2020 توکیو را از دست ندهند.

اسبقی: فدراسیون تکواندو پاسخ قطعی نداده است

بهنام اسبقی تکواندوکار قهرمان کشورمان در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد این اتفاقات بیان کرد: مسابقات گرندپری یا جایزه بزرگ در سطح یک دنیا برگزار می شود و در کسب مستقیم سهمیه المپیک 2020 توکیو موثر است.

وی ادامه داد: در این مدت هنوز فدراسیون پاسخ قطعی به ما نداده است و امیدوارم بتوانم به نتیجه بازم برسم.

اسبقی درباره رقابت های هنرهای رزمی عنوان کرد:مسابقات هنرهای رزمی از نظر امتیازی در سطح پایین تری قرار دارد و با حضور در این رقابت ها امتیاز زیادی را از دست می دهیم.از فریبرز عسکری به خاطر اعتمادش تشکر می کنم اما برای ماندن در رنکینگ جهانی حضور در گرندپری مهم است.

وی افزود: جوان گرایی در تیم های ملی بسیار خوب است اما در رقابت های گرندپری که تکواندوکاران از سوی فدراسیون جهانی دعوت می شوند نمی توانید بازیکنی را جایگزین نفر دیگری کنید.

قهرمان مسابقات جهانی تکواندو در ادامه بیان کرد: از سال 2013 تا 2015 در تمام رقابت های گرندپری حضور داشتم و همیشه تلاشم را برای کسب بهترین نتیجه انجام دادم.

اسبقی در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم باز هم بتوانم در تیم ملی حضور داشته باشم و برای تکواندو افتخار آفرینی کنم.

مقانلو: حفظ و ارتقا وظیفه مجموعه تکواندو است

بیژن مقانلو سرمربی سابق تیم ملی تکواندو مردان ایران در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: دنیای تکواندو تغییر کرده است و اگر تیمی متمرکز حرکت نکند دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد: تمام تیم های تکواندو دنیا در رقابت ها حضور دارند تا به سطح گرندپری برسند و در همین راستا فدراسیون تکواندو وظیفه حفظ و ارتقا قهرمانان را دارد اما شورای فنی فدراسیون نتوانست هم سو حرکت کند و تکواندو بیشتر از قبل لطمه خورد.

مقانلو افزود: دنیای قهرمانی، دنیای افت و خیز است و نباید در زمان شکست قهرمان بودن یک ورزشکار را زیر سوال برد.تا زمانی که فدراسیون جهانی از تکواندوکار دعوت می کند باید اجازه حضور به ورزشکار را داد تا در فرصت مناسب استعدادها شناسایی و جایگزین شوند.

وی تصریح کرد: زمانی که نفری برای اعزام به رقابت هایی مانند گرندپری نداریم حذف تکواندوکاران درست نیست باید این ورزشکاران را حفظ کرد تا نفرات بعدی به آنها برسند و همیشه با یک تیم قوی در میادین جهانی شرکت کنیم.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو عنوان کرد: از عملکرد بی باک تعجب می کنم. او سه سال در کنار من حضور داشت و باید پخته تر عمل می کرد و توقع داشتم بهتر تصمیم گیری کند.

مقانلو درباره جوان گرایی در تیم ملی تکواندو گفت: جوان گرایی بدون مسابقات انتخابی معنی ندارد باید ورزشکار جوان را هدایت کرد تا در کنار افراد با تجربه آماده حضور در مسابقات شود.

وی ادامه داد: زمانی که هدایت تیم را برعهده گرفتم مسابقات انتخابی به صورت شفاف برگزار می شد و حضور در تیم ملی بر اساس شایسته سالاری بود.اگر بازیکنی تخلف کرد باید مطابق با قوانین و به طور شفاف کنار گذاشته شود نه اینکه به اردوی دیگری دعوت کنیم و دلیل آن را جوان گرایی برای المپیک مطرح سازیم.

مقانلو ادامه داد: باید نفرات جوان و با تجربه از طریق مسابقات انتخابی در تیم ملی بمانند و نباید در هر وزن ورزشکار را گلچین کرد و در نهایت به تیم دیگری پاس داد.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم با برگزاری مسابقات انتخابی به صورت شفاف به تمام ورزشکاران فرصت حضور در تیم ملی را بدهیم تا در رقابت ها بتوانیم عملکرد موفقی داشته باشیم.

بی باک: اخلاق و رفتار حرفه ای باید اولویت ورزشکار باشد

مهدی بی باک در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان در مورد حذف اسبقی و خدابخشی از تیم ملی تکواندوگفت: این دو تکواندوکار از سوی فدراسیون به اردوی تیم ملی اعزامی به مسابقات هنرهای رزمی دعوت شدند و بنا به خواست خودشان در این اردوها حضور پیدا نکردند و بحث حذف این دو ورزشکار مطرح نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد ورزشکاری نظم و اخلاق حرفه ای را رعایت نکند و هر کاری که کرد باز هم در تیم بماند دیگر ورزش از بین خواهد رفت.

بی باک تصریح کرد: حفظ سرمایه و حمایت از یک قهرمان تا زمانی معنا دارد که این ورزشکار به تصمیم های کادر فنی تیم احترام بگذارد.موضوع اخلاق و رفتار از کسب مدال طلا مهمتر است.

وی افزود: بارها درباره مسابقات انتخابی توضیح دادم. هر سرمربی نظر خودش را دارد و در مسابقات انتخابی تیم ملی مهدی خدابخشی شرکت نکرد.

بی باک عنوان کرد:طی نامه ای به فدراسیون نظرم را در مورد حضور این دو ورزشکار اعلام کردم و مسئولان باید تصمیم گیری کنند.

سرمربی تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: نظم و اخلاق لازمه پیشرفت ورزش است و در رشته های مختلف ورزشی در سطح دنیا نیز حفظ نظم جزو اولویت های سرمربیان بوده است.

باید دید که فدراسیون تکواندو در روزهای آینده در مورد وضعیت قهرمانان تکواندو چه تصمیمی می گیرد و در دومین گرندپری تیم ملی ایران با چه ترکیبی حاضر می شود؟

گفتنی است، مرحله انخست مسابقات گرند پری(G4) در سال 2017 با حضور تکواندوکارن برتر جهان در 4 وزن المپیکی مردان و بانوان از روز جمعه(13 مردادماه) به مدت 3 روز در شهر مسکو روسیه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

مقانلو: اعتقادی به جوانگرایی با این سبک ندارم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۳۰ تير ۱۳۹۶
آب هم اگر بیش از حد یک جا بماند می گندد و بیماری زا. می شود .
بهتر است آقای پولادگر جابجا شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۳۰ تير ۱۳۹۶
تا مافیای ایشون و حلقه دورو برشون هست و حالا به کی اون بالا وصله که تکونش هم نمیدن تکواندو رو به نابودیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۱ ۳۰ تير ۱۳۹۶
روض سکوت پولادگر قبول باش برادرکی میخواهی جواب بدی پس فاجعه تکواندورپشتت به کی گرم
آخرین اخبار