اسبقی: معیار بی باک برای انتخاب نفرات مشخص نیست/ توجیه ها بلای جان تکواندو شده است

ملی پوش تکواندو گفت: مهدی بی باک هنوز معیار مشخصی برای دعوت تکواندوکاران به تیم ملی ندارد.

اسبقی:معیار بی باک برای انتخاب نفرات مشخص نیستبهنام اسبقی در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد نفرات دعوت شده به تیم ملی اعزامی به مسابقات گرندپری مسکو بیان کرد: لیست نفراتی که می توانند در گرندپری حضور داشته باشند از سوی فدراسیون جهانی و بر اساس رنکینگ تکواندوکاران اعلام می شود و نمی توان ورزشکاری را جایگزین نفرات دیگر کرد.

وی اظهار داشت: بعد از مسابقات جهانی کره جنوبی هم مشخص نیست که بی باک بر اساس چه معیاری نفرات و تکواندوکاران را برای حضور در مسابقات گرندپری مسکو انتخاب کرده است. بدون برگزاری مسابقات انتخابی بر روی شیاپ چانگ و در نظر گرفتن رنکینگ ملی پوشان تنها چند بازیکن به اردوی جدید تیم ملی دعوت شدند.

وی ادامه داد: بعد از تورنمنت یونان قرار بود نفراتی که مدال طلا گرفتند در تیم بمانند و سایر ملی پوشان انتخابی برگزار کنند اما بعد از این مسابقات نفرات بدون هیچ قانون یکسانی انتخاب شدند و دریک وزن انتخابی بود و در وزن دیگر بر اساس نظر کادر فنی نفرات انتخاب شدند.

اسبقی افزود: تنها به نحوه انتخاب ملی پوشان برای حضور در مسابقات جهانی کره جنوبی اعتراض کردم و بدون هیچ پاسخی کنار گذاشته شدم و حاشیه های زیادی ایجاد شد.

وی عنوان کرد: سال تحویل در اردوی تیم ملی حضورداشتم و اگر قرار بود در تیم نمانم یا تمرین نکنم ترجیح می دادم سال نو کنارخانواده ام باشم. مشکلم حذف از لیست تیم ملی نیست تمام صحبت من اعتراض به نحوه انتخاب ملی پوشان است باید در اوزانی که مدال گرفته نشده بود انتخابی برگزار و نفر برتر بر روی شیاپ چانگ مشخص می شدند.

اسبقی تصریح کرد: زمانی که مسابقات انتخابی در تیم ملی برگزار نشود تکواندوکاران دلگرم به ادامه کار نیستند و این باعث حذف نفرات برتر می شود. رقابت های انتخابی درون اردویی از سابق هم بوده و همیشه به طور شفاف برگزار شده و این برخورد جالب است.

وی در ادامه گفت: متاسفانه پاسخ قانع کننده ای از سوی کادر فنی و فدراسیون داده نشد و نفرات بر اساس نظر سرمربی بدون قانون خاصی انتخاب شدند و در وزن 5 بدون برگزاری مسابقه انتخابی بازیکنان مورد نظر بی باک تعیین شدند.

اسبقی عنوان کرد: اگر مسابقات انتخابی به صورت شفاف برگزار و نفرات به درستی انتخاب می شدند، کمتر به مشکل برخورد می کردیم و حداقل فدراسیون و کادرفنی پاسخ قانع کننده ای برای سوالات داشتند اما بعد از نتایج ضعیف در مسابقات جهانی پاسخ مناسبی داده نشد و حاشیه و مشکلات تکواندو قوت گرفت.

ملی پوش تیم ملی تکواندو در پایان خاطر نشان کرد: اگر طبق برنامه و با یک اصل مشخص حرکت می کردیم امروز در کره جنوبی هم نتیجه می گرفتیم و مشکلات تکواندو کمتر می شد اما به جای رفع مشکلات  تنها به دنبال قانع کردن افراد برای ناکامی های تیم ملی هستیم و صورت مسئله را پاک می کنیم.

انتهای پیام/

فدراسیون تکواندو به دنبال پاک کردن صورت مسئله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار