مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از 76هزار دانش آموز کرمانی در مدارس غیر دولتی تحصیل می کنند .

تحصیل 76 هزار دانش آموز کرمانی در مدارس غیر دولتیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  محمدمحسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بیش از 76 هزار دانش آموز استان مدارس غیردولتی تحصیل می کنند .

وی با اشاره به اینکه نگاه ما در نظام تعلیم و تربیت انحصاری نیست، افزود : همکاری مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی با آموزش و پرورش لازمه تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است.


محسن بیگی گفت : دانش آموزان سرمایه‌های اصلی مردم وکشور هستند که برای هدایت آنها در مسیر تعالی و پیشرفت به مدارس سپرده می شوند پس همکاری و تعامل همه مردم، مسئولان و تریبون داران با مدارس در راستای تربیت نسلی پویا و کارآمد ضروری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود : فرزندان با ارزش ترین سرمایه مردم هستند پس والدین باید نسبت به پرورش و تربیت شان حساس باشند و برای آموزش آنها نیز ارزش قائل شوند.

وی فلسفه اصلی تعلیم و تربیت را آماده سازی دانش آموزان برای بهتر زندگی کردن دانست گفت : بر کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و تربیتی در مدارس غیردولتی باید بیشتر توجه شود.


مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه برای مسئولان آموزش و پرورش هیچ تفاوتی بین دانش آموزان مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد افزود : نظارت مستمر و جدی بر فعالیت‌های مدارس غیردولتی خواهیم داشت .

محسن بیگی گفت : مدارس حریم و حرمت دارند و فرقی بین مدارس دولتی و غیردولتی وجود ندارد و باید همه فعالیت ها و برنامه های مدارس در راستای توانمند سازی دانش آموزان در زمینه های مختلف علمی، تربیتی و .. باشد.

وی بر توانمند سازی نیروهای انسانی مدارس غیر دولتی تاکید کرد و افزود : بکارگیری نیرو در مدارس غیر دولتی باید بر اساس اصول آموزش و پرورش و تاییدیه گزینش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت : تدوین نظام نامه اخلاقی مدارس غیر دولتی توسط شورای موسسان ضروری است.

وي از آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین و غنی ترین دستگاه اجرایی کشور در حوزه انسانی و مالی نام برد و گفت :ظرفیت های مختلف مدارس غیر دولتی در راستای توسعه و کیفیت بخشی به فعالیت های این مدارس باید بیشتر شود .


انتهای پیام/س

 

تحصیل 76 هزار دانش آموز کرمانی در مدارس غیر دولتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار