پس از سه روز برگزاری اولین جشنواره انار اورامان در روستاهای هدف گردشگری این منطقه، این جشنواره شامگاه جمعه در روستای سلین به کار خود پایان داد.

آیین اختتامیه اولین جشنواره انار اورامان برگزار شد به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، اولین جشنواره انار اورامان به همت جهاددانشگاهی استان کردستان و با مشارکت فرمانداری سروآباد، بخشداری اورامان و دهیاری روستاهای هدف گردشگری اورامان برگزار شد.

آیین اختتامیه این جشنواره شامگاه جمعه(27 مهر) با حضور پرشور مردم و مسئولان در روستای سلین برگزار شد.

این آیین به زبان‌های کُردی، اورامی، فارسی و قرائت متنی انگلیسی برای گردشگران خارجی و معرفی منطقه اورامان و انار و زیبایی‌های آن برای حضار اجرا شد.

رقص انار توسط کودکان روستاهای منطقه اورامان با پوشش لباس کُردی، دف نوازی، اجرای آهنگ به زبان کُردی و قرائت اشعار محلی در وصف انار از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

سخنرانان این مراسم هم صباح محمدی، بخشدار اورامان و حسین فیروزی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بودند که وعده برگزاری بهتر این جشنواره را در سال‌های آتی دادند.

در پایان هم همه حاضران با میوه انار پذیرایی شدند و از غرفه‌های نمایشگاهی جنب مراسم بازدید کردند.

گفتنی است؛آیین افتتاحییه جشنواره انار اورامان روز چهارشنبه(25 مهر) در روستای ناو برگزار شد و پس از آن برنامه‌های جنبی این جشنواره در روستاهای نوین، بلبر، کلجی، ژیوار و سلین پیش رفت.

انتهای پیام/م

برگزاری آیین اختتامیه اولین جشنواره انار اورامان

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.