عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: همه نیروهای انقلاب علیرغم اختلاف سلیقه های داخلی سپاه را خط قرمز خود می دانند، بگو مگوهای داخلی ما نباید آنها را وسوسه کند.

همه نیرو‌های انقلاب علیرغم اختلاف سلیقه‌های داخلی سپاه را خط قرمز خود می‌دانندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در تشریح طرح یک فوریتی مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه گفت: اقدامات ماجراجویانه و حمایت از تروریسم در داخل منطقه ما توسط برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای به ویژه آمریکا روز به روز بیشتر دامن‌گیر منطقه می‌شود.

وی ادامه داد: بر این اساس لازم است مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خانه ملت نسبت به اقدامات ماجراجویانه آمریکا و طرح‌های کنگره واکنشی هم گرایانه نشان دهند.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با اشاره به اینکه پس از امضای برجام تاکنون بیش از 60 طرح ضد ایرانی در کنگره آمریکا مطرح شده است، یادآور شد: از سوی دیگر شاهدیم که هر روز از سوی نمایندگان مجلس و سنای آمریکا طرح‌های ضد ایرانی بر تشدید تحریم‌ها علیه ایران مطرح می‌شود.

جلالی تأکید کرد:‌ البته ملت ما نشان داده‌اند که در مقابل زیاده‌خواهی آمریکایی‌ها مقاوم هستند و تحریم‌ها هم نمی‌تواند روی آنها تأثیری بگذارد و آمدن ایران پای میز مذاکره بر اساس منطق بود.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر شاهد هستیم آمریکایی‌ها برخی از نهادهای اصیل انقلابی ما از جمله سپاه پاسداران را مورد هدف و هجمه قرار می‌دهند که باید به آنان اعلام کنیم که سپاه، نهاد مقدس برآمده از نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: شاید ما بگومگوهای داخلی و خانوادگی داشته باشیم اما این بگومگوها نباید آنها را وسوسه کند و آنان باید بدانند که سپاه خط قرمز همه نیروهای انقلاب است علی رغم همه اختلاف سلیقه‌ها و بگو مگوهایی که به شکل طبیعی بین ما جریان دارد.

جلالی با بیان اینکه نیروی قدس یک نیروی رهایی‌بخش، طرفدار مستضعفان و محرومین و ضد تروریست‌ها است، تصریح کرد:‌ در داخل منطقه طوایف و مذاهب مختلف مورد هجمه تروریست‌ها قرار گرفتند اما جمهوری اسلامی ایران و نیروی سپاه قدس از همه مردم در مقابل گروه‌های تروریستی حمایت کرد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه بر این اساس طرحی با همکاری نمایندگان و فراکسیون‌های مجلس آماده شده است، اظهار داشت: طرح مقابله با اقدامات ماجراجویانه و تروریستی آمریکا در منطقه دارای هشت بخش است.

وی با اشاره به بخش‌های این طرح ادامه داد: در بخش اول ما به تعاریف پرداختیم، در بخش دوم راهبردهای لازم تعیین شده است، در بخش سوم به بحث حمایت آمریکا از تروریسم اشاره شده و در بخش چهارم هم اشاره‌ای به نقض حقوق بشر توسط آمریکا کرده‌ایم.

جلالی با اشاره به اینکه در بخش پنجم طرح مذکور مجازات‌ها و اقدامات متقابل به شکل مفصل آماده شده است، گفت: در بخش ششم مقابله با تحریم‌های اقتصادی ایران، در بخش هفتم حمایت از اتباع ایران و در بخش هشتم هماهنگی بین نهادهای مختلف در این مسئله مطرح شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: در بحث مجازات‌ها و اقدامات متقابل به شکل پلکانی عمل می‌کنیم و اگر آمریکایی‌ها اقدامات خصمانه را تداوم بخشند ما هم اقدامات متقابل را تشدید خواهیم کرد، این طرح بخش کوچکی از شمشیر بران نظام جمهوری اسلامی ایران استد، آمریکایی‌ها به جای شعار تغییر رژیم به تغییر رفتار خود بپردازند.

انتهای پیام/

فوریت طرح مقابله با اقدامات خصمانه آمریکا در مجلس تصویب شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۷ تير ۱۳۹۶
درود بر سپاه
United States of America
پاینده
۱۴:۱۵ ۲۷ تير ۱۳۹۶
این دولت ومجلس فعلی آن چیزی نیست که صاحبان انقلاب اسلامی انتظارش را داشتند.
آخرین اخبار