بزرگترین شهرک صنعتی مازندران در شرق استان تجهیز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،سید مصطفی موسوی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران در جلسه بررسی موانع تولید شهرستان گلوگاه که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: شهرستان گلوگاه ازنظر موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در جاده سراسری و راه‌آهن، دارای پتانسیل ویژه‌ای است.
وی با اشاره به قدمت کوتاه ناحیه صنعتی گلوگاه اظهار داشت: این ناحیه صنعتی در سال ۸۷ ایجاد شده و باتوجه به قدمت این ناحیه صنعتی نسبت به شهرک‌ها و نواحی دیگر استان، مباحث زیرساختی خوبی در این ناحیه انجام‌شده است.
موسوی گفت: درگذشته، شهرک‌های صنعتی بشل با ۱۹۶ هکتار و آمل با ۱۲۰ هکتار، بزرگترین شهرک‌های صنعتی استان بودند که با تملک زمین در بهشهر و گلوگاه به مساحت ۱۰۵۳ هکتار، شهرک‌های بزرگ که آماده استقرار صنایع و واحد‌های تولیدی بزرگ هستند به شرق استان انتقال پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به آماده بودن سند مالکیت واحد‌های تولیدی ناحیه صنعتی گلوگاه ادامه داد: با پیگیری به‌عمل‌آمده با ثبت استان و شهرستان، واحد‌های تولیدی می‌توانند از مزایای سند در دریافت تسهیلات به‌عنوان وثیقه بانکی بهره‌مند شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی مازندران بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هیئت‌وزیران، دستگاه‌های خدمات رسان باید خدمات را تا درب واحد‌های تولیدی برسانند، لذا این شرکت باتوجه به منابع، پروژه‌های داخلی مخابرات شهرک را اجرایی کرده و روشنایی معابر را نیز در مدت یک ماه آینده اجرا خواهد کرد.
وی گفت: واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی توسعه‌یافته تا ۷ سال و واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی کمتر توسعه‌یافته تا ۱۳ سال از معافیت مالیاتی برخوردار می‌باشند.
تباکی فرماندار گلوگاه نیز در این جلسه گفت: ناحیه صنعتی گلوگاه ۳۲ هکتار مساحت دارد که بخش زیادی از زمین‌های این ناحیه صنعتی واگذارشده و با توجه به عدم ساخت‌وساز برخی واحدها، کمبود زمین و ورود سرمایه‌گذاران جدید، هیچ زمینی برای استقرار واحد‌های دیگر وجود ندارد.
وی افزود: بیشترین قشر مردم در این شهرستان، کشاورز و کارگر هستند و تنها امید آن‌ها به این ناحیه صنعتی است تا علاوه بر تولید، اشتغال جوانان را نیز فراهم کند.
انتهای پیام/ک

ناحیه صنعتی گلوگاه چشم انتظار ورود سرمایه گذار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.