۱۷۰ هزار مترمکعب فاضلاب روزانه در تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی کشور پالایش می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، همایون توفیقی مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در حاشیه افتتاح تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی بشل سوادکوه با بیان اینکه در حال حاضر ۲۲۴ مدول تصفیه‌خانه در کل کشور و در ۱۹۳ شهرک صنعتی وجود دارد گفت: روزانه معادل ۱۷۰ هزار مترمکعب فاضلاب در این تصفیه خـانه‌های فاضلاب پالایش و تصفیه می‌شود.

 

وی افزود: هم‌اکنون ۷۴ درصد از واحد‌های تولیدی و صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی کشور به تصفیه‌خانه فاضلاب متصل می‌باشند.

 

مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: هدف اصلی سازمان صنایع کوچک، پس از تصفیه آب، استفاده مجدد و بازگرداندن فاضلاب به چرخه طبیعت بوده به‌طوری‌که در دولت تدبیر و امید، توجه ویژه‌ای به بازچرخانی و استحصال آب در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، در دستور کار قرارگرفته است.


توفیقی افزود: آب تصفیه‌شده ۵۴ تصفیه‌خانه فاضلاب شهرک‌ها صنعتی کشور هم‌اکنون برای آبیاری زمین‌های کشاورزی مورداستفاده قرار می‌گیرد و ۶ تصفیه‌خانه هم به تجهیزات تبدیل آب تصفیه‌شده به آب آشامیدنی تجهیز شده است.


وی با تأکید بر اینکه ایجاد تصفیه‌خانه در بیش از ۷۰ شهرک و ناحیه صنعتی کشور در مرحله مطالعاتی قرار دارد، گفت: بعد از اتمام مطالعه، این طرح‌ها از طریق مناقصه به اجرا گذاشته خواهد شد.


مدیر ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و انرژی سازمان صنایع کوچک، استان‌های شمالی را با توجه به آسیب‌پذیری محیط‌زیست مهم‌ترین کانون توجه برای ایجاد تصفیه‌خانه فاضلاب معرفی کرد و افزود: تاکنون در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سه استان شمالی ۳۳ تصفیه‌خانه به بهره‌برداری رسیده است که ۱۴ تصفیه خانه در مازندران بوده است.


انتهای پیام/ع


پالایش ۱۷۰ هزار مترمکعب فاضلاب در تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار