کرمان؛

برداشت خرمای زودرس در جنوب کرمان آغاز شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: برداشت خرمای زودرس از یکهزار و 500 هکتار از اراضی هفت شهر جنوبی استان کرمان آغاز شد.

برداشت خرمای زودرس در جنوب کرمان آغاز شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  سید یعقوب موسوی گفت: المهتری، شکری و نگار از ارقام زودرس خرمای این منطقه است که کار برداشت آن شروع شده و برداشت خرما تا پایان آبان ماه سال جاری با ارقام دیر رس هلیله ای و مرداسنگ ادامه دارد .

وی افزود: امسال 9هزار تن خرمای زودرس از نخلستانهای جنوب استان برداشت شود.

موسوی تصریح کرد: خرمای زودرس این منطقه مصرف تازه خوری دارد و به استان های همجوار ارسال می شود.

وی عنوان کرد: برداشت سایر ارقام تجاری از جمله مضافتی و کلوته در سطح 30 هزارهکتار از اراضی این منطقه از نیمه دوم مردادماه آغاز می شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان اظهار کرد: پیش بینی می شود در سال جاری، 190هزار تن خرما در این منطقه تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی ازجمله کشورهای اروپا، جنوب شرقی آسیا وآسیای میانه از جمله روسیه ، آذربایجان، چین، هندوستان و افغانستان شود.‎

وی افزود: خرمای منطقه جنوب کرمان کاملاً ارگانیک و بدون استفاده از هرگونه سموم شیمیایی تولید و دارای طعمی بی نظیر در سطح دنیاست که این ویژگی باعث استقبال جهانی از این خرما شده است.

موسوی بیان کرد: جنوب کرمان رتبه اول تولید و رتبه دوم سطح زیر کشت خرما را در کشور به خود اختصاص داده که بر اساس برنامه ریزی های شکل گرفته در صدد هستیم تا کیفیت و سطح زیر کشت خرما را افزایش دهیم.

انتهای پیام/ح

برداشت خرمای زودرس در جنوب کرمان آغاز شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.