رئیس و جمعی از اعضای شورای نگهبان با حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کردند .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در این دیدار گفت : تشکیل شورای نگهبان فواید بسیاری برای انقلاب و نظام اسلامی به همراه داشته که یکی از مهمترین آن‌ها، تشخیص، تأیید و انطباق قوانین با شرع مقدس است.

وی  با بیان اینکه تأیید انتخاب شوندگان و اصل انتخابات بار سنگینی بر دوش شورای نگهبان است، افزود : نظارت استصوابی که برخی‌ها تلاش می‌کردند آن را از شورای نگهبان سلب کنند، بسیار حائز اهمیت است، چرا که جلوى هر گونه اشتباه و یا سوء استفاده را می‌گیرد.

امام جمعه قزوین بصیرت و درایت را دو ویژگی مهمی دانست که وجود آن‌ها هیأت‌های نظارت شورای نگهبان را قوی‌تر می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت  : هیأت‌های شورای نگهبان هر چه درباره مسائل سیاسی، نیرنگ‌ها و فتنه‌ها اشراف بیشتری داشته باشند، با قدرت بیشتری کار نظارت را انجام خواهند داد.

وی با تأکید بر اینکه حفاظت و حراست از اصل نظام، اصل دین، اصل اقامه نماز بر عهده شورای نگهبان است، افزود : امانت‌ها باید به اهلش سپرده شود و نباید به فتنه‌گران میدان داد.

نماینده ولی فقیه در استان گفت : اگر امانت‌ها در هر عرصه‌ای در دست غیر اهل قرار گرفت، باید با صبوری، متانت و دقت کاری کرد که امانت‌ها آسیب نبیند .

امام جمعه قزوین کشف خلاء‌های قانونی و ارائه شفاف آن به مراجع ذی‌صلاح را یکی دیگر از رسالت‌های امروز شورای نگهبان برشمرد و اضافه کرد : نباید از فضاهای جدید، نظیر فضای مجازی غافل ماند .

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌ علی قابل، رئیس دفتر شورای نگهبان گزارشی از برنامه‌های انجام شده از سوی شورای نگهبان در ایام انتخابات، رسالت‌ها و وظایف این نهاد ارائه کرد.

انتهای پیام/

بصیرت و درایت دو ویژگی مهم شورای نگهبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.