عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تصویب طرح تغییر مهلت جذب اعتبارات پروژه ها و طرح‌های عمرانی سال ۹۵ به اتفاق آرا در این کمیسیون خبر داد.

تصویب طرح تغییر مهلت جذب اعتبارات پروژه‌های عمرانی سال ۹۵ در کمیسیون برنامه‌وبودجهمحمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در تشریح جلسه امروز کمیسیون متبوع خود گفت: طرح تغییر مهلت جذب اعتبارات پروژه ها و طرح های عمرانی سال ۱۳۹۵ که دو فوریت آن امروز مورد موافقت نمایندگان در صحن علنی مجلس قرار گرفته بود، به اتفاق آرا در این کمیسیون به تصویب رسید.

تابش بیان داشت: این مصوبه که مهلت جذب اعتبارات عمرانی را دو ماه افزایش می دهد، قدرت عمل دستگاه های اجرایی و وزارتخانه‌ها را برای پیشبرد عملیات عمرانی ارتقا می‌دهد و موجب کاهش برخی تخلفات می‌شود.

وی همچنین درباره دستور کار امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اظهار داشت: مسئولان سازمان برنامه و بودجه و خزانه دار کل گزارشی از عملکرد مالی سه ماهه اول سالجاری ارائه دادند.

نماینده مردم اردکان تصریح کرد: در این گزارشات عنوان شد که از ۳۴۶ هزار میلیارد تومان منابع عمومی دولت در سال ۱۳۹۶، که یک چهارم آن  حدود ۸۷ هزار تومان می‌شود، کمی بیش از نصف یعنی در حدود ۴۵ هزار میلیارد تومان وصول شده است اما در کل، منابع سال ۹۶ نسبت به سال۹۵ از رشد حدود ۷۲ درصدی برخوردار است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: در مبحث هزینه‌ها، ۷۰ درصد مبلغ پیش‌بینی شده در سه ماهه اول سال پرداخت شده که عمدتا صرف امور جاری شده است.

تابش گفت: علت کاهش ۳۴ درصدی درآمدهای مالیاتی در سه ماهه اول سال عمدتا ناشی از افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق ها تا ۲ میلیون تومان عنوان شد و افزایش ۶۰ درصدی درآمدهای گمرکی در سه ماهه اول سالجاری نیز نشأت گرفته از افزایش واردات و نیز قیمت ارز ذکر شد.

نماینده مردم اردکان  تأکید کرد: دلیل کاهش ۳۰ درصدی واریزی درآمدهای نفتی در سه ماهه اول سالجاری به حساب خزانه نیز ناشی از کاهش قیمت نفت به نسبت آنچه در قانون بودجه ۱۳۹۶ پیش بینی شده و افزایش سهم واریزی به صندوق توسعه ملی از منابع نفتی به نسبت سال گذشته که از ۲۰ درصد به ۳۰ درصد است، اعلام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار