اردبیل؛

راه اندازی مرکز تحقیقات صفویه در اردبیل

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: با مصوبه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران مرکز تحقیقات صفویه در اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سیدناصر اسحاقی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و دبیر همایش «نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیا هویت ایرانی » افزود: با مصوبه کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران مرکز تحقیقات صفویه در اردبیل راه اندازی می شود.

وی افزود: 4 و 5 مرداد اردبیل میزبان میهمانان بین المللی و کشوری برگزاری همایش «نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیا هویت ایرانی »است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در تشریح اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش گفت: سال 1395 در شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل طرح برگزاری همایش«نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیا هویت ایرانی » توسط ریاست شورا مطرح شد که به خاطر همبستگی موضوع با تاریخ و فرهنگ و دیانت مردم اردبیل مورد تصویب اکثریت اعضا قرار گرفت  و مقرر شد این همایش دراردبیل برگزار شود.

اسحاقی گفت: از زمان انتشار فراخوان جذب مقاله برای این همایش در رسانه ها حدود 54 مقاله قوی و استخوان دار به دبیر خانه همایش ارسال شده است.

وی افزود: کل بحث علمی، ارزیابی علمی و داوری مقاله برعهده کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران است.

دبیر همایش «نقش صفویه در تقویت مکتب اهل بیت و احیا هویت ایرانی » افزود: از اساتید و صاحبنظران کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران 9 نفر از جمله شخص آقای ولایتی در این همایش سخنرانی خواهند داشت.

اسحاقی گفت: در بُعد اجرایی این رویداد برای اردبیل یک شناسنامه علمی و تاریخی و رفرنس ماندگار است. که جا دارد ازاین فرصت استفاده بهینه بکنیم.

وی اظهار داشت: این رویداد می تواند یک گام بزرگ برای شروع برنامه های فرهنگی در استان  باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: همچنین اساسنامه مرکز تحقیقات صفویه در کمیته فرهنگ و تمدن اسلام و ایران شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تصویب قرار گرفت.

 

انتهای پیام/ح

تصویب اساسنامه مرکز تحقیقات صفویه در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار