آخوندی گفت: بدترین کار ممکن این بود که صنایع بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شوند، امروز تامین اجتماعی در ورطه مدیریت آنها گرفتار آمده و خیلی از این صنایع با کاهش بهره‌وری مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس آخوندی وزیر راه وشهرسازی در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: جفای بزرگی در حق صنعت ایران شده، چراکه در واگذاری شرکت های دولتی بدون توجه به سرمایه های انسانی و فناوری، فقط ساختمان ها و خودروهای این شرکت ها ارزیابی و به عنوان دفع شر واگذار شدند.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در این واگذاری ها بسیاری از شرکت ها به عنوان رد دیون به تامین اجتماعی واگذار شد و همه این ثروت ها با کاهش بهره وری فاحش مواجه شدند.

وی افزود: واگذاری شرکت های دولتی به بخش خصوصی از سال 1985 آغاز و مقرر شد که قبل از واگذاری ها، ساختارهای مالی و انسانی این شرکت ها بازسازی و سپس به بخش خصوصی واگذار شود.

وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از نحوه خصوصی سازی گفت: نکته مهم‌ فرهنگ صنعتی،‌ سازمانی و دانشی بود که در شرکت‌ها انباشته شد و در خصوصی‌سازی‌ها مدنظر قرار نگرفت.

وی تاکید کرد: بدترین کار ممکن این بود که صنایع بابت رد دیون به سازمان تامین اجتماعی واگذار شود، امروز تامین اجتماعی در ورطه مدیریت آنها گرفتار آمده و خیلی از این صنایع با کاهش بهره‌وری مواجه شده‌اند.

آخوندی با اشاره به مسئولیت جدید پرورش مدیر عامل سابق ایران ایر اظهار داشت: بدون شک ایشان (نماینده جدید ایران در ایکائو و مدیرعامل سابق ایران ایر) در حفظ و نگهداری و بازسازی ساختاری ایران ایر و ناوگان آن زحمت های زیادی را متحمل شده و مدیر عامل جدید نیز باید با اندیشه های نو این روند را ادامه خواهد داد.

گفتنی است وزیر راه و شهرسازی در 20 تیرماه جاری در حکمی فرزانه شرفبافی را به عنوان سرپرست جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) منصوب کرد.

 رقم دقیق زیان‌های مالی هما را نداریم

در ادامه فرزانه شرفبافی سرپرست جدید شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) در جمع خبرنگاران در خصوص سرنوشت صندوق بازنشستگی و میزان زیان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: رقم دقیق زیان‌های مالی هما را نداریم، چراکه هنوز صورت‌های مالی هما به طور کامل بیرون نیامده است.

وی ادامه داد: مشخصا به دنبال این هستیم که زیان را کاهش دهیم، این در حالی است که بازسازی ساختاری همه جانبه، اصلاح سیستم مدیریت ایمنی و کیفیت و افزایش سطح کیفی خدمات از برنامه های این شرکت است.

وی در خصوص احتمال واگذاری صندوق بازنشستگی ایران ایر نیز گفت:‌  اگر شرایط خوب باشد و بپذیرند صندوق بازنشستگی واگذار می‌شود.

سرپرست هما همچنین گفت: برای عرضه هما در بورس باید اصلاح ساختار انجام شده و ارزش‌گذاری انجام شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار