گودال خشت مال های کرمان با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری سرمایه گذار عمانی در در حال اجراست.

اجرای گودال خشت مال های کرمان با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛  سیدمهدی طبیب زاده رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: سیمان نیاز عمده کشور عمان است و در کرمان سالانه بیش از 2 و نیم میلیون تن سیمان تولید می شود و می توانیم بخش عمده ای از نیاز آنها را تامین کنیم.


وی گفت: تاکنون که کار سازمان یافته ای صورت نگرفته، پروژه ای با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری در گودال خشت مال های کرمان با مشارکت طرف عمانی در حال اجراست و تاکنون بیش از 50 میلیون دلار آن وارد ایران شده است.


وی بیان کرد: عمان سابقه دیرینه ای در فعالیت های اقتصادی و تجاری دارد و در حال حاضر ارتباطات سهل بانکی با این کشور، امکان گشایش اعتبار و مراودات بانکی داریم و ایران و عمان دارای مرز آبی مشترک ،دین و فرهنگ مشترک هستند.


طبیب زاده تصریح کرد: ایران نیز کشوری است که پتانسیل های فراوان، تنوع اقلیمی و محصولات، خدمات و کالاهایی که مورد مصرف بازار عمان است را داراست و تعداد زیادی از کالاهای مورد مصرف عمان می تواند از ایران و کرمان تامین شود و زمینه گسترده زیادی وجود دارد.


وی افزود: اتاق تعاون کرمان اخیرا ایجاد فروشگاه دائمی از محصولات کرمان در شهر مسقط را دنبال می کند و ارتباط ایجاد شده بین گل گهر کرمان و بندر صحار عمان نیز نشان دهنده تمایل و قصد دو کشور و استان برای همکاری است.


وی گفت: سیمان نیاز عمده کشور عمان است و در کرمان سالانه بیش از 2 و نیم میلیون تن سیمان تولید می شود و می توانیم بخش عمده ای از نیاز آنها را تامین کنیم.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان افزود: اتاق بازرگانی کرمان همه تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روابط گسترده ای با عمان داشته باشیم و نحوه اقدام، برنامه ریزی، مبادلات و تاسیس نمایندگی ها و برگزاری نمایشگاه های متقابل در ایران و عمان می تواند جزئی از برنامه های بین دو کشور باشد.


انتهای پیام/س

اجرای گودال خشت مال های کرمان با سرمایه گذاری 250 میلیون دلاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار