استاندار کرمان گفت: شورای شهر باید قدمی تاریخی و تاثیرگذار در استان کرمان بردارد و در جهت کوچک سای برای افزایش کارآیی نیز تلاش کند.

شورای شهر باید قدمی تاریخی و تاثیرگذار برداردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در نشست صمیمی با منتخبان دوره پنجم شورای اسلامی شهر کرمان افزود: شورای پنجم، بنگاه سیاسی نیست و اساسا شوراها باید به مردم خدمت رسانی کنند و زندگی مردم را در همه ابعاد ارتقا دهند.


وی گفت: از شورای شهر تا زمانی که بنگاه سیاسی نشده و برای اعتلای جامعه، توسعه عمرانی، ایجاد زمینه نشاط مردم و افزایش روحیه مطالبه گری در جامعه تلاش می کند، حمایت می کنیم.


وی تاکید کرد: در دوره خدمت به مردم نباید منافع بومی، باندی، شخصی و گروهی خود را دخالت دهیم و باید به رای مردم متعهد باشیم.


نماینده عالی دولت در استان کرمان افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی مبتنی بر رای مردم است و بنیانگذار انقلاب اسلامی با آگاهی از مسائل ایران و دنیا، نظامی را پایه گذاری کردند که در هر دوره خود را نیازمند رای و اعتماد مردم می داند.


وی با تاکید بر اینکه همراهی مردم موجب حرکت قوی و صحیح در مجموعه سیاست های مدنظر می شود گفت: مردم، مسئولان و مقاماتی را انتخاب می کنند که به آنها خدمت کنند و این خدمت ها باید به گونه ای قابل مشاهده باشد و در این بین ممکن است نگاه های سیاسی نیز تاثیراتی داشته باشد.


رزم حسینی با اشاره به اینکه در این کشور مردم با رای خود، حرف خود را به کرسی می نشانند گفت: در انتخابات اخیر بیش از 41 میلیون نفر پای صندوق رای آمدند و نشان دادند به نظام سیاسی کشور اعتماد دارند و خواستار تداوم آن هستند.


وی یادآور شد: در کرمان هیچگاه انتخابات تا بیشتر از ساعت 23 ادامه نداشت اما در این دوره تا ساعت 24 تمدید شد تا مردم بتوانند رای دهند.


وی با تاکید بر اینکه مردم عقل گرایی، خردگرایی و اخلاق را در دولت یازدهم دیدند و به آن رای دادند گفت: مردم با هیچکس عهد اخوت ندارند و تنها ادبیات و کارنامه را می بینند و انتخاب می کنند.


استاندار کرمان با بیان اینکه فضای انتخاباتی استان فضای آرام و آزاد برای تبلیغات رقابتی بود، گفت: سال های 94 و 95 بیش از 200 مقام سیاسی به استان کرمان سفر کردند و آزادانه از برنامه ها و اهداف خود سخن گفتند و این از ویژگی های جمهوری اسلامی است.


وی با بیان اینکه مردم افراد مطالبه گر را انتخاب کرده و از آنها درباره خدماتشان نیز مطالبه می کنند افزود: یکی از افتخارات استان کرمان این است که توانسته فضا را به گونه ای باز کند که همه افراد با هر دیدگاه سیاسی نظر خود را آزادانه مطرح کنند.


رزم حسینی با تاکید بر اینکه اراده استان بر پشتیبانی از شهر کرمان است گفت: همواره به دنبال توسعه متوازن استان بوده و هستیم و در این رابطه توجه و نگاه ما به کل استان کرمان است.


وی تصریح کرد: وظیفه خود می دانیم به عنوان خدمتگزار به مردم خدمت کرده و پاسخگوی درخواست های آنها باشیم.


وی با اشاره به اینکه برخی مدیران شهری برای توسعه شهر همت کردند گفت: کاری که در بازار کرمان به مدت 18 ماه انجام شد، آیا کار ساده ای بود؟


استاندار کرمان تاکید کرد: مردم افراد را برای خدمت به شهر انتخاب می کنند و در این رابطه باید دید شورای پنجم چه را تحویل گرفته و در پایان این شورا چه را به مردم تحویل خواهد داد.


وی گفت: شورای شهر باید قدمی تاریخی و تاثیرگذار در استان کرمان بردارد و در جهت کوچک سای برای افزایش کارآیی نیز تلاش کند.


وی به لزوم کاهش بروکراسی، دسترسی آسان مردم به دستگاه های اجرایی و همدلی و همزبانی تاکید و اظهار کرد: باید قدرت تحمل افراد را بالا برده و از این طریق سطح مشارکت مردم را ارتقا دهیم.


رزم حسینی گفت: یکی از افتخارات ما این است که هیچ موردی را جز شورای تامین از مردم مخفی نداریم و همه موارد را در معرض دید مردم قرار می دهیم.


وی افزود: ثابت کرده ایم قانونی می توانیم کارهایی را انجام دهیم اما فضا را باز کردیم تا مردم نظرات خود را مطرح کنند.

 

وی با بیان اینکه در شورای شهر چهارم با جسارت شهرداران و همراهی شورا شاهد اجرای پروژه های بزرگی بوده ایم گفت: این پروژه ها را باید تمام کنیم و نباید گفت پول نداریم و در کنار آن باید پروژه های جدید را نیز اجرایی کرد.


استاندار کرمان اظهار کرد: شهر کرمان را نمی توان 50 ساله ساخت بلکه باید یک بار شهرداری را بدهکار کرد و بعد مطالبات پرداخت می شود.


وی با تاکید بر اینکه نباید هیچ خدمتی را از هیچ کسی زیر سئوال برد گفت: باید برای اعتلای فرهنگی مردم حتی از هزینه های شخصی پرداخت کرد و مدیر باید خود را کوچک کند تا مردم بزرگ شوند.


رزم حسینی تصریح کرد: باید زمینه انتقاد در جامعه فراهم شود و این فضا در استان باز شده و با شجاعت و قدرت آن را ادامه می دهیم.


وی افزود: در استان کرمان به لطف پروردگار به دنبال ساخت یک استان نمونه کشوری هستیم زیرا ظرفیت ها و سرمایه های اجتماعی زیادی داریم که بر مبنای آنها می توان استان را با مشی میانه روی و اعتدال ساخت.


وی با تاکید بر اینکه باید به سمت کارهای نو حرکت کنیم گفت: به دنبال ثبت جهانی محور تاریخی بازار کرمان هستیم.


رزم حسینی ادامه داد: یکی از کارهای مورد تاکید در حوزه شهری که اجرایی نشده این است که خواستیم عوارض پرداختی محلات و هزینه های انجام شده را با نصب تابلوهایی اطلاع رسانی کنند زیرا مردم زمانی که بدانند این عوارض در مسیر بهبود شهری هزینه می شود با علاقه مندی بیشتری پرداخت می کنند.


وی گفت: کارها در شورای چهارم براساس کارشناسی دنبال شد و در شورای پنجم نیز کارها باید بر مبنای کار کارشناسی و خرد جمعی پیش برود.


استاندار کرمان بر ایجاد جاده های سلامت شهری نیز تاکید کرد و افزود: این جاده ها باید راه اندازی شود تا مردم در مسیر مشخص و امن به فعالیت های ورزشی بپردازند.


وی بیان کرد: 800 میلیارد تومان برای فاز دوم پروژه فاضلاب شهری از سوی بخش خصوصی تامین و قرارداد آن نیز منعقد شده است.


رزم حسینی در پایان خاطر نشان کرد: خط تاریخی انتقال آب در استان کرمان در دست احداث است و در این استان ترانزیت آبی دنبال می شود و در کنار آن کنسرسیوم انتقال آب از دریای عمان را نیز تشکیل داده ایم که این موضوع نیز پیگیری می شود.

 

انتهای پیام/س

شورای شهر باید قدمی تاریخی و تاثیرگذار بردارد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.