نظری از احداث خط سریع السیر قم - اراک به طول ۱۱۷ کیلومتر به وسیله ایتالیایی‌ها در آینده نزدیک خبرداد و گفت: قرارداد احداث این پروژه بصورت فاینانس است.

ایتالیا، راه آهن سریع السیر قم-اراک را می‌سازدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  عباس نظری مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: منابع مالی ساخت پروژه خط سریع السیر قم - اراک ۸۵ درصد بصورت خارجی و تنها ۱۵ درصد از منابع داخلی تامین می‌شود.

وی در ادامه سرمایه گذاری مورد پیش بینی این پروژه را یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: از این میزان یک میلیارد دلار برای احداث خط و ۲۰۰ میلیون دلار برای تامین ناوگان هزینه خواهد شد.

مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران سرعت قطار مورد نظر را ۲۵۰ کیلومتر در ساعت اعلام کرد و گفت: شش رام قطار برای این مسیر پیش بینی شده است.

وی  افزود: در حال حاضر مطالعات امکان سنجی و طراحی مقدماتی این مسیر به وسیله ایتالیایی‌ها انجام شده است.

نظری ضمن اشاره به انعقاد موافقت نامه ساخت پروژه راه آهن قم – اراک بین دو کشور ایران و ایتالیا اظهار داشت: بر اساس این موافقت نامه در مدت شش ماه باید قرارداد پروژه مورد نظر بسته شود.

وی مدت زمان اجرای پروژه خط ۱۱۷ کیلومتری سریع السیر قم - اراک را سه سال اعلام کرد و گفت: این پروژه در تحول و شکوفایی اقتصادی کشور بسیار نقش آفرین است.

مدیرکل امور بین الملل راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: تفاهم نامه همکاری میان راه آهن ایران و ایتالیا نقطه عطفی در روابط و همکاری بین دو کشور است.

انتهای پیام/

 پیش بینی شش رام قطار برای مسیر قم – اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۲۵ تير ۱۳۹۶
من خودم یه طرح دادم که سواریا رو با سرنشیناش سوار قطار ببرن به شهرا که هم اتوبانا خلوت بشه هم ارزون ولی این طرح قبول نشد
آخرین اخبار