معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در جلسه شورای استانی گفتگوی دولت و بخش خصوصی در کرمان خواستار تقویت شرکت های تخصصی صادراتی بخش خصوصی شد.

شرکت های تخصصی صادرات فعال شوندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  در این جلسه که موانع پیش روی توسعه صادرات از جمله ناهماهنگی و نبود تشکل های صادراتی، کاهش تنوع محصولات و مقصد صادرات بررسی شد، سیدمحمود نوابی گفت: استان کرمان از بسته های صادراتی غیرنفتی بهره چندانی نبرده، در حالی که حمایت های خوبی در قالب این بسته صورت می گیرد.

 رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به یکی از چالش جدی کشور اشاره و عنوان کرد: شرکت های تخصصی صادراتی باید بخش خصوصی ایجاد کند و این تصور که دولت باید چنین شرکت هایی را ایجاد کند، اشتباه است.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: تولید کننده باید محصولات خود را براساس سلیقه بازارها بسته بندی کند، و بانک ها باید کار مردم را سریع انجام دهند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم رقابت های منفی بازرگان های ایرانی در خارج کشور را بزرگترین چالش صادرات ایران دانست و گفت: این روش باعث از دست دادن منافع و از دست دادن بازارهای ایران شده، به طور مثال قیمت خرمای صادراتی ما در روسیه از تهران کمتر است.

محمدرضا پورابراهیمی نرخ سود بانک ها را از دیگر چالش های اقتصاد ایران و صادرات دانست و خاطر نشان کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید مطالعات لازم برای نحوه ورود شرکت های تخصصی صادرات را در بازارهای جهانی انجام دهد.

محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی هم برندسازی را امری لازم خواند و خواستار برندسازی محصولات استان کرمان برای عرضه در بازارهای جهانی شد.

رئیس اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی استان کرمان نیز کنسرسیوم را حلقه مفقوده صادرات دانست و بیان کرد: مشکل اصلی ما در تولید است و مشکلی در بازارها نداریم.

سیدمهدی طبیب زاده: دانش بنیان بودن، وسیع بودن و جوانگرایی را از مهمترین رویکردهای اتاق کرمان دانست و افزود در تلاشیم جوانان تحصیل کرده را وارد عرصه اقتصادی کنیم.

انتهای پیام/ح

شرکت های تخصصی صادرات فعال شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار