اردبیل؛

بهره‌مندی صنوف تولیدی از تسهیلات رونق تولید در اردبیل

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات به صنوف تولیدی نیز بدون مراجعه به سایت در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سید حامد عاملی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: ما گله‌مند عدم حضور بانک‌های خصوصی در همراهی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی هستیم، در حالی که ابلاغیه بانک مرکزی شامل همه بانک‌های دولتی و خصوصی است اما بانک‌های خصوصی چندان رغبتی به حمایت از واحدهای تولیدی نشان نمی‌دهند که امیدواریم با دستور استاندار اردبیل بخشی از مشکلات و موانع پیش‌رو در این حوزه برطرف شود.

وی به مصوبه بانک مرکزی در پرداخت تسهیلات اعم از تامین سرمایه در گردش، تامین منابع طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت 60 درصد و بازسازی و نوسازی صنایع اشاره کرد و یادآور شد: در بخش پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش هیچ مشکلی وجود ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در تامین منابع مالی طرح‌های نیمه تمام دو بانک ملت و صادرات همکاری چندانی را در استان ندارند چرا که مدعی هستند توان پرداخت تسهیلات در این حوزه را به صورت ملی ندارد که امیدواریم در این راه مشکلات و موانع برطرف شود.

عاملی به پرداخت تسهیلات از بابت بازسازی و نوسازی صنایع اشاره کرد و گفت: با توجه به رقابت‌پذیری فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی و ارتقای بهره‌وری انرژی و همچنین توجه به صادرات واحدهای تولیدی امر نوسازی و بهسازی صنایع مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: در سایت بهین‌یاب امکان ثبت نام برای پرداخت تسهیلات بازسازی و نوسازی و تعمیر دستگاه‌ها و ماشین‌آلات در فرایند تولید فراهم شده که امیدواریم در این زمینه گام‌های جدی و اساسی‌تری برداشته شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به پرداخت تسهیلات به صنوف تولیدی اشاره کرد و گفت: صاحبان این صنوف بدون ثبت نام در سایت بهین یاب می‌توانند تقاضای بهره‌مندی از این تسهیلات را ارائه کنند که ما قطعا برای این واحدهای تولیدی حتی در قالب کارگاه‌های کوچک با ظرفیت اشتغال کمتر امکان پرداخت تسهیلات را فراهم کردیم.

عاملی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت نام در سال جاری در سایت بهین‌یاب گفت: تاکنون بیش از 112 متقاضی برای بهره‌مندی از این تسهیلات در حوزه صنعت ثبت نام کردند که با شکل گیری چهار کمیته کارشناسی ، بررسی این طرح‌ها آغاز شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون 100 طرح در این کمیته مورد ارزیابی قرار گرفته است که  41 مورد از این درخواست‌ها تصویب و چهار مورد رد شده است که امیدواریم در سال جاری پرداخت تسهیلات با روند مناسب ادامه پیدا کند.

 

انتهای پیام/ح

ثبت نام بیش از 112 متقاضی برای بهره مندی از تسهیلات رونق تولید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.