رییس سازمان بسیج سازندگی استان گفت: 15 پروژه از 81 پرژه تعریف شده در فاز نخست قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان تکمیل شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ زهرایی،رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی صبح امروز در نشست خبری گفت: فاز نخست پروژه پیشرفت و آبادانی با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال انجام است و تاکنون ۱۵ پروژه تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه سهم خراسان جنوبی در طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم،6 دهستان بوده است، افزود: این قرارگاه در پنج حوزه زیرساخت و عمران، سلامت، فرهنگی، توانمندسازی، اشتغال و تعلیم و تربیت در دهستان‌ها فعالیت می کند.

رییس سازمان بسیج سازندگی گفت: در حوزه زیرساخت و عمران در فاز نخست ۸۱ پروژه تعریف شده است که از این تعداد پنج خانه عالم، ۵۹ قنات، ۱۲ استخر، دو مسجد، یک حسینیه و دو حمام و سرویس بهداشتی است.

زهرایی با بیان اینکه فاز نخست این پروژه با پیشرفت ۴۰ درصدی در حال انجام است و تاکنون ۱۵ پروژه تکمیل شده‌اند، گفت: اعتبار بخش زیرساخت برای ۶ دهستان در مجموع ۴ میلیارد تومان است که از این مبلغ ۲ میلیارد تومان سهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی و ۲ میلیارد تومان نیز باید از منابع استانی تأمین شود. 


وی افزود: در حوزه فرهنگی ۳۵ طلبه توانمند آموزش دیده و در این ۶ دهستان مستقر و با عنوان تسهیل‌گر به انجام فعالیت‌های دینی و مذهبی و کمک به تسریع در روند انجام این طرح می‌پردازند و تاکنون از این تعداد ۱۶ تسهیل‌گر شناسایی شده اند.


رییس سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد اعتبار پروژه‌های قرارگاه پیشرفت و آبادانی باید از منابع استانی تأمین شود، این سازمان با جهادکشاورزی استان تفاهم‌نامه‌ای را منعقد کرده است.


زهرایی افزود: از تعداد ۶۸ پروژه مشترک تعداد ۳۰ پروژه اجرای آن آغاز شده و تاکنون ۱۵ مورد تکمیل شده است، این پروژه ها در حوزه آب بوده و به احیاء و مرمت قنوات و استخر ذخیره آب اختصاص دارد.
انتهای پیام/ب


فعالیت 35 طلبه در حوزه فرهنگی طرح قرارگاه پیشرفت و آبادانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.