تا کنون،بیش از 3 هزار کارگاه کمک اشتغال در استان راه اندازی شده است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛زهرایی،رئیس بسیج سازندگی  خراسان جنوبی،شب گذشته در جلسه کارگروه بسیج سازندگی استان با بیان اینکه مأموریت بسیج سازندگی اقتصاد مقاومتی است و ما این امر را چندین سال است که آغاز کرده ایم،گفت:در این راستا تاکنون بیش از 3 هزار کارگاه کمک اشتغال در عرصه‌های مختلف راه‌اندازی شده است و همچنین در حال حاضر 400 مزرعه پرورش شترمرغ در استان وجود دارد.
وی با بیان اینکه بخشی از کار ما آموزش عمومی مردم است،افزود: در این راستا در سال به بیش از 2 تا 3 هزار نفر آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.
رئیس بسیج سازندگی  استان گفت:هدف این سازمان این است تا مردم بدانند اقتصاد مقاومتی تنها به تولید ختم نمی‌شود بلکه در سبک زندگی، تربیت فرزندان و غیره نیز وجود دارد و در این راستا آموزش‌های تخصصی که به گواهینامه ختم می‌شود،ارائه داده شده است.
زهرایی بخش سوم مأموریت بسیج سازندگی را اعطای تسهیلات خوداشتغالی عنوان کرد و افزود: ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات به صورت 10 درصدی به منظور اشتغال‌زایی به ۶ دهستان خراسان جنوبی اعطا شده است .
وی با بیان اینکه پروژه‌های موجود در مناطق استان  پروژه‌های کوچک و عام‌المنفعه است،گفت: درخواست ما این است که زمان صرف انرژی ما در بین دستگاه‌ها کمتر شود تا پروژه‌ها زودتر به بهره‌برداری برسد.
رئیس بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه نزدیک 150 پروژه در استان توسط قرارگاه قرب کوثر همکاری می‌شود،افزود: از این تعداد تاکنون 110 پروژه تحویل داده و 40 پروژه در دست اجرا است.
زهرایی با بیان اینکه در مجموع در این طرح 24 میلیارد تومان در حوزه عمرانی هزینه می‌شود،گفت: یعنی در هر دهستان 4 میلیارد تومان که 2 میلیارد تومان از محل قرارگاه پیشرفت و آبادانی و 2 میلیارد تومان نیز از منابع استانی تأمین می‌شود.
وی افزود: همچنین از این 6 دهستان به هر دهستان مبلغ 10 میلیارد تومان نیز برای حوزه اشتغال تسهیلات اعطا می‌شود.
انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.