مراسم زندگی بدون نایلکس در شیراز برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمعی از اعضای تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی و کارشناسان آموزش محیط زیست استان فارس همزمان با روز "نه" به کیسه‌های پلاستکی در خیابان‌ها و معابر عمومی شیراز حضور یافتند و به فرهنگ سازی در زمینه استفاده کمتر از این نوع کیسه‌ها پرداختند.

این مراسم نمادین با عنوان " زندگی بدون نایلکس" با استقبال شهروندان شیرازی همراه بود و بسیاری از مردم استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای و زنبیل را بر کیسه‌های پلاستیکی ترجیح می‌دادند.

در این مراسم اعضای تشکل‌ها در قالب گروه‌های آموزشی در سطح شهر شیراز حضور یافتند و ضمن ارائه توضیحاتی درباره روز بدون پلاستیک بر اهمیت زمین به عنوان تنها کره مسکونی تاکید کردند.

آن‌ها با در دست داشتن پوستر‌هایی از تصاویر زمین و نمونه‌هایی از مناظر آلوده شده توسط پلاستیک‌ها و پیامد‌های استفاده غیر مناسب از ظروف پلاستیکی در نانوایی ها، سوپرمارکت‌ها و مراکز خرید در خیابان‌های مرکزی شهر شیراز حضور یافتند و با ارائه کیسه‌های کاغذی بازیافتی و پارچه‌ای به شهروندان، آن‌ها را به استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای بادوام به جای پلاستیک ترغیب و تشویق کردند.

انتهای پیام/ن

نه به پلاستیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.