رشت؛

جوجه آوری پرستوهای مهاجر در تالاب انزلی

پرستوهای مهاجر تابستان هر سال در تالاب بین المللی انزلی جوجه آوری می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ عباس عاشوری، کارشناس حفاظت محیط زیست گیلان گفت: 4 هزار جفت پرستوی دریایی تیره در تالاب بین المللی انزلی لانه گذاری و جوجه آوری کردند.

وی با اشاره به اینکه این پرندگان اوایل بهار هر سال از از مناطق شرق آفریقا و پاکستان به گیلان مهاجرت می کنند، افزود: پرستوهای دریایی تیره پس از آشیانه سازی اواخر خرداد ماه 2 تا 3 عدد تخم می گذارند و در اوایل تابستان هم جوجه هایشان سر از تخم در می آورند.

کارشناس حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: لانه گذاری و جوجه آوری این پرندگان یکی از جاذبه های گردشگری تالاب بین المللی انزلی محسوب می شود و نقش حائز اهمیتی در کاهش جمعیت آفات در این تالاب و شالیزارهای اطراف دارد.

احسان هادی پور، رئیس اداره حفاظت محیط زیست انزلی هم با اشاره به اینکه تالاب بین المللی انزلی مهمترین زیستگاه پرستوهای دریایی برای جوجه آوری است، گفت: وجود امنیت، گیاهان آبزی ، مواد غذایی لازم و آب و هوای مناسب از جمله عوامل مهاجرت پرستوهای دریایی تیره به یکی از بزرگترین تالاب های دنیاست.

وی افزود: امسال برای اولین بار 150 قطعه کاکایی سرسیاه که همواره به شرق ایران مهاجرت می کنند، به تالاب انزلی آمده و زادآوری کرده اند.

پرستوهای دریایی تیره و کاکایی سرسیاه پس از 6 ماه اواسط مهر ماه به موطن اصلی خود بر می گردند.

 

انتهای پیام/ع
 
جوجه آوری 4 هزار جفت پرستوی دریایی تیره در تالاب بین اللمللی انزلی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.