عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ما مخالف سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم، اما معتقدیم که سرمایه‌گذاری باید مبتنی بر حفظ منافع ملی باشد.

کریمی قدوسیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح سه فوریتی توقف موقت قرارداد توتال، اظهار داشت: علت مطرح شدن این طرح در قالب سه فوریت در وهله اول زمان محدود آن است.

وی ادامه داد: این طرح نقطه عطفی برای نفت و پتروشیمی ما محسوب می‌شود و همچنین باعث توقف 50 ساله ایران در برابر تعهدات شرکت‌های خارجی خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی با تاکید بر اینکه علی‌رغم هوچی‌گری‌های رسانه‌ها ما مخالف سرمایه‌گذاری خارجی نیستیم، تصریح کرد: ما هم سرمایه‌گذاری خارجی هستیم اما معتقدیم که سرمایه‌گذاری خارجی باید مبتنی بر حفظ منافع ملی و در نظر گرفتن ملاحظاتی باشد.

کریمی قدوسی با اشاره به صحبت‌های وزیر نفت درباره دلیل اخذ قرارداد توتال گفت:‌ طبق صحبت‌های آقای زنگنه چهار دلیل برای قرارداد توتال وجود دارد که شامل احتیاج به سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری، نبود تکنولوژی، نبود مدیریت و ایجاد راهی برای ورود سرمایه‌گذاران به کشور بعد از برداشته شدن تحریم‌های بانکی است.

کریمی قدوسی با بیان اینکه توتال در حالی با سرمایه 50 میلیون دلاری به کشور می‌آید که همین کشور هزار میلیارد نقدینگی با اوراق مشارکت دارد که می‌تواند طی 20 دقیقه جذب کند، اظهار داشت: مشکل ما 500 میلیون دلار نیست که بخواهیم طی 20 سال سرمایه‌گذاری کنیم و کشور با آن محدود شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: توتال تنها دو سال به پارس جنوبی را به سرانجام می‌رساند اما فرزندان غیور این ملت 70 درصد کارها را انجام داده،‌ خدمات خرید و پولش را پرداخته‌ کرده‌اند این در حالی است می‌گویند ما در کشور مدیریت نداریم.

نماینده مردم مشهد تاکید کرد: با این قرارداد آمریکا با زبان عادی این پیغام را داده این سرمایه‌گذار که به ایران آمده‌اند هیچ کدام نتوانسته‌اند کاری انجام دهند و اینکه در نهایت توتال توانسته قرارداد ببندد که آمریکا اجازه داده و تا وقتی اجازه ندهد ما در کشور نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری کنیم.

کریمی قدوسی با بیان اینکه آنها یک بار به صنعت هسته‌ای گیر دادند اما تحریم‌ها برداشته نشد اظهار داشت: حال در این مرحله آنان سراغ زیرساختی نفتی و گازی آمدند و شاید می‌خواهند موضوعات علمی را مطرح کنند تا در نهایت قدرت را از ما بگیرند.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطرنشان کرد: شرکت توتال سر تا پا فاسد است و قرارداد با آن پذیرفتنی نیست.

انتهای پیام/

قرارداد با شرکت توتال پذیرفتنی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار