نماینده مردم رباط کریم گفت: قرارداد با توتال بر خلاف قانون اساسی بوده و براساس اصل 139 و 79 به مصلحت کشور نیست.

 به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم که در موافقت با طرح الزام دولت به رعایت مصالح و منافع ملی در قراردادهای نفتی و گازی در قالب جدید قراردادهای نفتی (IPC)  در مجلس اظهار داشت: این هم از مظلومیت ماست که کواکبیان می گوید فقه خوانده است، یک نفر از دوستان شما در مجلس هشتم همین را گفت و  آیت‌الکرسی را اشتباه خواند.

نماینده رباط کریم ادامه داد: هرکسی که از راه می‌رسد خود را منتسب به روحانیت می‌داند و به روحانیت مظلوم اسلام توهین می‌کند.

وی افزود: ما در یک شرایط بحرانی تاریخی قرار گرفته‌ایم، من خود عضو کمیسیون انرژی در مجلس هشتم بوده‌ام. آقای کواکبیان چرا به بنده توهین می‌کنید؟ شما که خبر از قراردادهای نفتی ندارید چرا توهین می‌کنید؟

نوروزی تصریح کرد:‌ بنده به دلیل مطالعه قرارداد استعمار گرانه کرسنت متوجه بودم که در مجلس هشتم چه بر سر قراردادهای نفتی این مملکت گذشته است. شما که مسئله روحانیون را پیش می‌کشید امام فرموده‌اند که هیچ قرارداد استعماری را روحانیت امضا نکرده‌اند.

نماینده مردم رباط کریم بیان داشت: درباره فوریت لازم است که بگویم این قرارداد که با شرکت توتال منعقد شده و تا ساعت 24 امشب وقت آن تمام می‌شود، بنده از رئیس کمیسیون انرژی در این باره سوال کردم گفت که از جزئیات خبر ندارد و وزیر نفت اظهار کرد که نمی‌توانیم جزئیات قرارداد را برای شما بازگو کنیم.

وی ادامه داد: عقد قرارداد نفتی با یک شرکت خارجی آن هم کشوری که وابسته به دولتی است که دو سه روز قبل علیه ایران جلسه برگزار کرد درست است؟

نوروزی تأکید کرد:‌ قرارداد با توتال بر خلاف قانون اساسی بوده و براساس اصل 139 و 79 به مصلحت کشور نیست و در تمام فازهای پارس جنوبی طراحی پایه مهندسی آن توسط یک شرکت بین‌المللی انجام شده است.

نماینده مردم رباط کریم افزود: ایتالیایی‌ها گفتند که سعی داریم به ایران بیاییم اما آمریکا تنها به توتال این اجازه را داد، چرا ما به شریک نظامی و امنیتی خود روسیه اجازه ورود نداده‌ایم؟ مگر امروز  در سوریه با کشورهایی مانند روسیه و ترکیه و عراق برادر نیستیم؟ پس چرا کشوری که از آمریکا مجوز دارد باید در این کشور به فعالیت اقتصادی بپردازد؟

وی ادامه داد: این قرارداد سه فساد اصلی دارد و توتال به خاطر آن که منافع خود در قطر را به حداکثر برساند وارد کشور ما شده است، فاز 11  پارس جنوبی را می‌توانستیم به راحتی با توان داخلی به بهره‌برداری برسانیم و هرآنچه که توتال بخواهد پارس جنوبی آن را انجام می‌دهد،  در حالی که می‌توانست به دست شرکت‌های ایرانی صورت پذیرد. 

عضو فراکسیون روحانیت افزود: آمریکا 200 سال مرزهای خود را بست و به مهندسین داخلی خود اجازه کار داد و بعد از آن دروازه های کشور خود را گشود و اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد درون‌زاست نه برون‌زا و اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال یعنی اتکا به شرکت‌های داخلی و استفاده از کارگران و مهندسین درون کشور.

نوروزی اظهار داشت: هزاران هزار فرد در این مملکت بیکار هستند و ده‌ها شرکت ما در خواب کاری به سر می‌برند اما شما با ترک تشریفات این قرارداد را واگذار می‌کنید و اشخاصی قرارداد IPC را امضا کرده‌اند که قرارداد ظالمانه کرسنت را نیز امضا کرده‌ بودند و ما تا به امروز تاوان آن را داده‌ایم.

نماینده مردم رباط کریم در پایان خاطرنشان کرد: ما  را منتقد دولت خطاب کرد در حالی که بنده به هیچ عنوان منتقد دولت نیستم ما وکیل‌الدوله نیستیم ما وکیل‌الملة هستیم و تنها به منافع ملی می‌اندیشیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۱ تير ۱۳۹۶
نباید تجربه توتال دوباره تکرار شه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۲۱ تير ۱۳۹۶
دولت از برجام حمایت میکنه امیدورایم که برجام راهی برای رفع مشکلات کشور باشه و طرف هایی که پای میز برجام آمدن پایبند تعهدات خو باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۴ ۲۱ تير ۱۳۹۶
هیچ قراردادی بدون تعامل مردم دولت و مجلس امکان پذیر نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۱ تير ۱۳۹۶
توتال هرگز تکرار نمیشه
آخرین اخبار