نمایندگان با اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران موافقت کردند.

موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اصلاح شدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان نمایندگان در جلسه علنی امروز در جریان بررسی موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران، تصویب کردند که در جزء دوم بند الف ماده 28 کلمه (ایران) پس از عبارت «هیأت رئیسه اتاق اصناف» اضافه می‌شود.

به موجب جزء دوم بند الف بعد از عبارت «رئیس سازمان نظام پزشکی ایران» عبارت «رئیس سازمان نظام مهندسی کشور و اعضای هیأت مدیره اتحادیه‌های صنفی و هیأت رئیسه اتاق اصناف، مدیران کل و سرپرستان ادارات کل ستادی مجلس شورای اسلامی» اضافه می‌شود.

همچنین نمایندگان تبصره 3 ماده 61 قانون مذکور را حذف کردند.

به موجب تبصره3 ماده 61 آرای صادره از مراجع صالح قضایی در اجرای اصل 156 قانون اساسی در خصوص رسیدگی به شکواییه داوطلبان بعد از تأیید صحت انتخابات و اعلام نتیجه منطبق بر مواد 55و56 این قانون، تأثیری در فرآیند و نتیجه انتخابات ندارد که نمایندگان آن را حذف کردند.

در ادامه بررسی این طرح، نمایندگان ماده 3 و 4 قانون الحاق موادی به قانون انتخاب شوراهای اسلامی کشور و قانون تفسیر انتخابات شورای اسلامی کشور را حذف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار