در راستای حفظ محیط زیست اجرای فاز دوم بازیابی گاز‌های ارسالی به مشعل با سودآوری سالیانه ۴۵ میلیارد ریال آغاز شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد مهدی بارجینی خباز مدیر مهندسی و توسعه شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: این طرح شامل سه فاز جمع آوری گاز‌های ارسالی به مشعل و استفاده به عنوان گاز سوخت، احداث واحد شیرین سازی گاز‌های ترش فشار متوسط و نصب کمپرسور و بازگرداندن کلیه گاز‌های باقی مانده به فرآیند می‌باشد.

وی افزود: هم اکنون گاز‌های جمع آوری شده به عنوان گاز سوخت در زباله سوز‌های واحد بازیافت گوگرد و بویلر‌های واحد آب و بخار مورد استفاده قرار گرفته و با اجرای این فاز سالانه حدود ۳۶ میلیون مترمکعب در مصرف گاز سوخت صرفه جویی و از انتشار ۶۷ هزار تن گاز گلخانه‌ای و دی اکسید کربن به محیط نیز جلوگیری شده است.

مدیر مهندسی و توسعه پالایشگاه خانگیران با بیان اینکه اجرای پروژه فاز دوم هم اکنون در مراحل نصب تجهیزات می‌باشد گفت: در این فاز کلیه گاز‌های ترش فشار متوسط ارسالی به مشعل جمع آوری شده و در واحد جدید بازیابی گاز‌های مشعل شیرین سازی شده و سپس به مصرف سوخت پالایشگاه می‌رسد.

خباز افزود: با اجرای فاز دوم سالیانه حدود ۴۵ میلیون متر مکعب از گاز سوخت مصرفی پالایشگاه کاسته خواهد شد و سودآوری حاصل از اجرای طرح حدود ۴۵ میلیارد ریال بر مبنای گاز بهای داخلی و ۲۰۰ میلیارد ریال بر مبنای قیمت جهانی گاز می‌باشد.

وی گفت: از جنبه زیست محیطی سالیانه از انتشار ۸۳ هزار تن گاز دی اکسید کربن به محیط نیز جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام//ف. ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.