برداشت گاز از مخزن ذخیره سازی گاز طبیعی (شوریجه) در منطقه عملیاتی خانگیران رشد ۳۳ درصدی داشته است.

یحیی فیضی رییس بهره برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، افزود: با توجه به سردی هوا در زمستان امسال و افت فشار شبکه، برداشت از تاسیسات ذخیره سازی با هدف پایداری تولید گاز در فصل پیک مصرف به یک میلیارد و ۱۷۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت که نسبت به سال گذشته بیش از ۳۳ درصد رشد را نشان می‌دهد.
وی با اشاره به تلاش کارکنان این مجتمع گازی در تولید گاز طبیعی جهت مصارف خانگی و صنعتی در خصوص برنامه ۱۱ ماهه این شرکت در سال جاری افزود: در ۱۱ ماهه امسال میزان برداشت گاز ترش از چاه‌های منطقه عملیاتی خانگیران به ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون متر مکعب رسید که نسبت به برنامه نیم درصد رشد داشته است.
رییس بهره برداری شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد گفت: همچنین میزان مایعات دریافتی ۷۸ هزار متر مکعب بوده است که با برنامه تولید تکلیفی نیز مطلبقت داشته است.
فیضی با بیان اینکه گوگرد تولیدی پالایشگاه خانگیران در ۱۱ ماهه ۹۵ حدود ۵۴۳ هزار تن بوده است خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، میزان گوگرد تولیدی در این شرکت نسبت به برنامه دو درصد رشد داشته است.
وی تحقق پایداری تولید و تامین مناسب گاز مصرفی در بخش خانگی و صنعتی را مدیون زحمات شبانه روزی کارکنان پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد دانست و بر اهمیت تاسیسات ذخیره سازی شوریجه در تعادل تولید و مصرف و تامین گاز شبکه در فصول سرد سال و اوج مصرف تاکید نمود.
انتهای پیام//م.ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.