مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان‌و‌بلوچستان گفت: این استان با داشتن آمار بالای ۱۶ درصد، رکورددار زنان خودسرپرست در کشور است که ریشه‌ آن در فقر فرهنگی و مشکلات اقتصادی است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، مریم پویا، مدیرکل امور بانوان استانداری سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: زنان از جمله اقشار آسیب‌پذیر در جامعه هستند که در این میان، زنان سرپرست خانوار بیش از سایر زنان در معرض آسیب‌های مختلف اجتماعی، روحی و جسمانی قرار دارند.


وی ادامه داد: در اکثر این خانواده‌ها، زنان از نظر سواد و سرمایه در وضعیت مطلوبی قرار ندارند، لذا فعالیت سنگین آنان برای تأمین مخارج زندگی و در نتیجه حضور کمرنگ در کنار فرزندان باعث می‌شود تا فرزندان نیز در چنین خانواده‌هایی در معرض انواع آسیب‌ها قرار گیرند.


پویا با اشاره به اینکه تعدد زوجات تأثیر بسزایی در افزایش آمار زنان خودسرپرست داشته است، عنوان کرد: یکی از مهمترین دلایل رها شدن زنان، بخصوص در گذشته، این بوده است که وقتی مردی همسر دوم و سوم اختیار می‌کرد، زن اول خود را بدون آنکه طلاق بدهد و یا خود را در قبال همسر و خانواده مسئول بداند، رها می‌کرد.


این مدرس دانشگاه همچنین به وجود فقر و بزهکاری‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: گاهی مردان به دلایل مختلف، از جمله فقر و بیکاری، به قاچاق روی می‌آورند که در نتیجه دیر یا زود گرفتار قانون می‌شوند و خانواده با مشکلات متعدد مواجه خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/ی

 

بیشترین زنان خودسرپرست در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.